دکتر اسحاق رودباری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در این نوبت 570 تیم عملیاتی با مراجعه به درب منازل افزون بر 100 هزار خانوار برنامه ایمن سازی کودکان علیه این بیماری را انجام می دهند.
وی ادامه داد: کودکان زیر پنج سال شمال سیستان و بلوچستان در این طرح از امروز تا هشتم اسفند علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از عموم مردم منطقه سیستان خواست تا با ماموران بهداشت که به درب منازلشان برای واکسیناسیون مراجعه می کنند همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
این استان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.