مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 14 فیلم از جمله امپراطور جهنم، تنگه ابوقریب، لاتاری، کامیون، اتاق تاریک، جشن دلتنگی، هایلایت، شعله ور، سوء تفاهم، مصادره، سرو زیرآب و عرق سرد برای عموم مردم و فیلم های قهرمانان کوچک، دنیای کیف ها، فیلشاه، دزد و پری و شکلاتی ویژه کودک و نوجوان تا 22 بهمن در زاهدان اکران می شود.
حسین مسگرانی ادامه داد: با همکاری بنیاد فارابی، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش قرار است دانش آموزان زاهدانی با محوریت حاشیه شهر و مناطق محروم به صورت رایگان فیلم های گروه سنی خود در جشنواره فجر را صبح ها در 2 سالن سینمای هلال و اشراق تماشا کنند.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 200 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در سیستان و بلوچستان برگزار می شود که شاخص ترین آنها جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر و نشست شعر فجر است.
وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی با 40 اثر از هنرمندان شاخص سیستان و بلوچستان در بخش های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، طراحی و گرافیک 12 بهمن در محل نگارخانه موزه میراث فرهنگی زاهدان افتتاح شد.
وی اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی شده 10 نفر از شاعران مطرح استانی و 15 شاعر ملی در نشست شعر فجر شرکت کنند.
به گزارش ایرنا تجلیل از خانواده عباسعلی حداد، چنگیر نارویی و حمید ریسبافت هنرمندان عرصه سینما و تئاتر به دیار حق شتافته و خانواده سبیل اخلاقی کوچکترین شهید دفاع مقدس از دیگر برنامه های اجرایی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم فجر بود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.