عبدالاحد ریکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی و برای بهره برداری آماده شده است اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها افزون بر 337 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: اجرای 130 کیلومتر خط انتقال، 61 کیلومتر شبکه توزیع، 134 کیلومتر شبکه داخلی، ساخت6250 متر مکعب مخزن ذخیره و حفر 6 حلقه و تجهیز پنج حلقه چاه از جمله طرح های قابل افتتاح است.
وی افزود: همچنین با بهره برداری از مجتمع آبرسانی بندینی شامل فاز 6 هفت روستا با جمعیت سه هزار و 864 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
وی آب شیرین کن مجتمع آبرسانی گوهرکوه را از طرح های مهم این دهه در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این مجتمع که حجم عملیاتی آن شامل 210 متر خط انتقال برق، نصب یک دستگاه ترانس است؛ 19 روستا با جمعیت 2 هزار و 860 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع آبرسانی دشت سوران و کهن عیسی و 11 دستگاه تانکر آبرسان سیار را از طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال ذکر کرد.
ریکی بیان کرد: همچنین چهار پروژه بزرگ آبرسانی نیز با زیر پوشش قراردادن 290 روستا آماده کلنگ زنی است.
وی تصریح کرد: اجرای 111 کیلومتر خط انتقال، 11 کیلومتر شبکه توزیع، ساخت 14 هزار و 800 متر مکعب مخزن ذخیره، حفر و تجهیز 6 حلقه چاه، 2 هزار و 500 متر خط انتقال برق، نصب 2 دستگاه ترانس از جمله عملیات اجرایی در این چهار طرح کلنگ زنی است.
وی تاکید کرد: با افتتاح از این طرح ها شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی روستایی در سیستان و بلوچستان نیم درصد ارتقا می یابد.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 594 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 2 هزار و 225 روستا برابر با 62.3 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
سیستان و بلوچستان واقع در بخش گرم و خشک جنوب شرق ایران اسلامی با 11.5 درصد وسعت کشور پهناورترین استان محسوب می شود که با سکونت 14 نفر در هر کیلومتر مربع دارای پراکنده ترین مناطق جمعیتی است.
هم اینک از مجموع بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و 416 هزار و 733 نفر آنان در روستاها سکونت دارند.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.