محمد جهانتیغی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای مهارت آموزی، ارتقاء فرهنگ کار، توسعه مشاغل پایدار و حفظ کرامت و منزلت اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان ارائه شده است.
وی ادامه داد: هزار و 62 نفر دوره مهارتی در این مدت به زندانیان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.
وی قالیبافی، کشت گلخانه های خاکی، کاربر رایانه، خیاط لباس های بلوچی، تعمیرکار کولرهای خانگی، انجام سرویس و نگهداری خودرو، دریل و اره کار و تعمیرکار آبگرمکن های دیواری را از جمله رشته های مهارتی آموزش داده این مدت به زندانیان سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: تمامی رشته‌ های آموزش فنی و مهارتی در زندان‌ها بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای با اولویت آموزش‌های عملی توسط مربیان انجام می شود.
جهانتیغی تاکید کرد: از آنجایی که نیروی متخصص و ماهر در مسیر توسعه یکی از مهم ترین و کارآمدترین ابزارها محسوب می شود در همین راستا فراگیری آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.