به گزارش ایرنا رضا عبدی روز سه شنبه در سمینار آموزش قوانین و مشکلات حقوق حرفه ای پزشکی در زاهدان اظهار داشت: بیشترین شکایات این مدت از گروه پزشکی به ترتیب مربوط به حوزه زنان، ارتوپدی و جراحی بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 50 پرونده قصور پزشکی توسط پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت ادامه داد: قصور پزشکی به خطا و یا کوتاهی سهوی یا عمدی از سوی پزشک و یا اعضای کادر درمانی اطلاق می شود که در مراحل تشخیص، درمان، اعمال جراحی، مراقبت های بیمارستانی، خدمات با تجهیزات پزشکی، تجویز دارو و یا تفسیر آزمایش ها برای بیمار مرتکب شوند.
وی جلب رضایت بیمار را یکی از اصول اخلاق پزشکی ذکر کرد افزود: در هر حرفه ای درصدی از خطا امکانپذیر است اما با روش های هدفمند در ارتقای مهارت و حساسیت های شغلی و اخلاقی این آسیب ها و خطاها باید به حداقل ممکن برسد.
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت رضایت نامه بیماران گفت: رضایت نامه باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه جامعه پزشکی قرار گیرد زیرا به عنوان سند در محاکم قضایی قابل دفاع است.
عبدی با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار اظهار داشت: اهمیت و رضایت آگاهانه و برائت در درمان، جایگاه مدارک و مستندات پزشکی، راه های پیشگیری از قصور و تقصیر پزشکی، ابعاد قانونی صدور جواز دفن، طرح چند پرونده قصور پزشکی و پیامدهای انتظامی و قضایی آن و سقط جنین درمانی از مهمترین محورهای این سمینار است.
به گزارش ایرنا سمینار قوانین و مشکلات حقوق حرفه ای پزشکی با همکاری پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور افزون بر 500 پزشک و کادر بهداشت و درمان این استان در زاهدان برگزار شد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.