به گزارش ایرنا، سید محمدعلی افشانی روز دوشنبه در بازدید از حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی زاهدان اظهار داشت: بر اساس توصیه موکد رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به دستگاه های متولی، پرداختن به حل مشکلات حاشیه شهرهای کشور ضروری است.
وی هدف از سفر به زاهدان را آشنایی با وضعیت عمومی و مسائل مربوط به حاشیه این شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به آسیب های فراوان گریبانگیر ساکنان مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان، لازم است مسئولان استانی در اولویت کاری خود طرح ساماندهی رسیدگی به حاشیه نشینی را تهیه کنند.
وی تصریح کرد: با تهیه این طرح سهم و نقش هر یک از دستگاه های متولی از جمله دولت، شهرداری و مردم در زمینه بهبود این وضعیت مشخص می شود.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قول مساعد داد مشکلات شهرداری، اصلاح شبکه معابر، آب و فاضلاب حاشیه شهر زاهدان را در مرکز پیگیری خواهد کرد.
افشانی تاکید کرد: باید با نگاه خاص سهمیه ویژه ای برای افزایش وسیله نقلیه عمومی درون شهری به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: مسئول مستقیم حاشیه و بافت های فرسوده شهر، وزارت راه و شهرسازی است و وزارت کشور و مسئولان استانی نیز باید با تمام توان در زمینه ساماندهی حاشیه شهرها و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روز دوشنبه وارد سیستان و بلوچستان شد و علاوه بر حضور در مناطق حاشیه شهر زاهدان از جمله شیرآباد، قاسم آباد و رسالت برای بررسی مشکلات حاشیه نشینی در نشست های مختلف شرکت کرد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.