علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت ها ترانزیت کالا را از طریق مرز میلک و میرجاوه در سیستان و بلوچستان انجام می دهند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه مجتمع های خدماتی و رفاهی در جاده های سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 28 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های این استان در حال ارائه خدمت هستند و تا پایان سال پنج مجتمع دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: همچنین 70 موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی بیان کرد: از آنجایی که اکو نقش مهمی در حمل و نقل جاده ای میان کشورهای منطقه دارد در نشست با مشاور بین المللی دبیرخانه اکو و اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای در سیستان و بلوچستان علاوه بر مرز میرجاوه و میلک بر استفاده از مرز پیشین و ریمدان با کشور پاکستان نیز تاکید شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تسهیل در ترانزیت و تسریع در روند تردد اقدامات زیادی توسط این اداره کل انجام شده که می توان به آغاز عملیات توسعه و تجهیز پایانه های مرزی اشاره کرد.
خانقائی ادامه داد: ورود و خروج ناوگان در این پایانه ها به صورت مکانیزه کنترل می شود که از عمده مزیت های آن کنترل تناژ ناوگان ورودی است.
وی به اهمیت بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار به میلک برای کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: زیر ساختهای جاده ای و ریلی در این مسیر در حال ساخت است و برنامه ریزی شده خط راه آهن این مسیر نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: همچنین عملیات 2 باند شدن مسیرهای چابهار - میلک و میرجاوه - زاهدان - کرمان که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بزودی به اتمام می رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: بارنامه کاغذی از ابتدای سال 97 حذف و اطلاعات تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای به صورت مکانیزه در اختیار پلیس قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.