وزیر کشور گفت: بخش اعظمی از مسئولیت بعدی علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان در حوزه همین استان است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، مراسم تودیع علی اوسط‌هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان و معارفه دانیال محبی‌نیا به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان امروز (چهارشنبه) باحضور وزیر کشور، مجمع نمایندگان، امام جمعه اهل تسنن و تشیع زاهدان و جمع کثیری از مردم در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع علی اوسط هاشمی و دانیال محبی نیا استاندار جدید سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جابجایی برخی استانداران در دولت مصوب شده و بخش اعظمی از مسئولیت بعدی هاشمی در حوزه این استان است.

رحمانی عنوان کرد: علی اوسط هاشمی 4 سال توفیق خدمت به استان را داشتند و خدمت به مردم یک خطه که دچار عقب افتادگی تاریخی در شرایط خاص است عزت است.

وی افزود: امیدواریم با استانداری جدید آقای دانیال محبی نیا شاهد ایجاد ظرفیت و طرح های جدیدی در چهارسال آینده سیستان و بلوچستان باشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه منافع مردم بر همه اهداف ارجح است، افزود : در مرحله عمل به وظایف باید منافع مردم را بپذیریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم توازن و تعادل در مناطق مرزی می‌تواند به عنوان یک تهدید محسوب شود،خاطر نشان کرد: نباید مسائل کوچک ما را از هدف‌مان دور کند. اعتقاد دارم برای مردم باید کار کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر تاریخی ،سیاسی ،اجتماعی نسبت به دیگر مناطق حق بیشتری دارد.

اوسط هاشمی تجربیات خود را در اختیار استاندار جدید قرار دهد

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: ضمن تسلیت اربعین از زحمات علی اوسط هاشمی سپاسگزاریم.

وی افزود: زیبنده است که هر استانداری تجربه خودش را به استاندار بعد منتقل کند از این رو از آقای هاشمی می‌خواهیم که تجربیات خود را در اختیار استاندار جدید بگذارد.

وی خاطر نشان کرد: جلساتی که برای تودیع و معارفه برگزار می شود این پیام را به همراه دارد که امور اعتباری نه واقعی ، نه حقیقی، نه پایدار و نه ماندگار و مستمر هستند؛ در نتیجه نباید به اقبالش دل خوش کرد.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: سمت ها و قدرت ها دشمنی آور هستند ازین رو باید در نظر داشت که سمت ها منتقل شدنی است ماندنی نیست.

وی افزود: باید ظرفیت های وجودی خود را متناسب با سمت ها افزایش دهیم.

وی گفت: آقای علی اوسط هاشمی از زحمات شما ممنون و متشکریم و آقای محبی نیا برای شما آرزوی موفقیت داریم.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، اظهار داشت: رفتار بر محور حق و عدالت می‌تواند زمینه را بر پایه شایستگی، خرد ورزی و دانایی آماده سازد.

علی اوسط هاشمی افزود: تاکنون در 8 استان کشور افتخار خدمت داشته ام اما استان سیستان و بلوچستان را متفاوت از سایر استان‌ها یافته ام و رفتار مردم این دیار برایم درس بوده است.

هاشمی بیان کرد: امروز خوشحالم بگویم آنچه که لازم و ضرورت بوده برای استان انجام شده و امروز شاهد امنیت استان و جلوه مثبت و امن استان در کشور و دنیا هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده طی4 سال گذشته، افزود: زمانی‌که مدیریت استان را تحویل گرفتم  34 هزار نفر فاقد شناسنامه بودند و امروز با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی 23 هزار نفر از این تعداد شناسنامه دار شدند.

وی افزود: روز های نخست انتصاب بنده مردم از دو موضوع (رفتار نیروی انتظامی و نداشتن هویت ایرانی) گله مند بودند که خوشبختانه امروز رفتار نیروی انتظامی به جایی رسیده که مردم را تکریم می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد:نرخ جدی بی سوادی در جهان یک درصد ، در ایران  2 دهم درصد و در استان 4.5 درصد و با در نظر گرفتن این درصد متوجه می شویم که این دیگر تغییر شاخص نیست بلکه تحول است.

وی از افزایش و راه اندازی دو مرز ریمدان و پیشین در استان خبر داد و افزود: در ابتدای حضورم 6 بازارچه مرزی در استان وجود داشت  که امروز به 11 بازارچه افزایش یافته است‌.

هاشمی بیان کرد: سال 96 استان سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری ناشناخته اعلام کردیم و 30 مجتمع بین راهی تا پایان سال برای تحقق این امر تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا سه سال پی درپی سهم ملی را از آن استان کنیم و این برای مردم یک ثروت است.

 هاشمی با اشاره به شناسنامه جهانی شهر سوخته، کویر لوت و کلپورگان افزود: با بنیاد برکت توافق کردیم 1000 میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس تعاملات انجام گرفته برای اولین بار کمیسیون آب با افغانستان به ریاست دکتر عراقچی مورد موافقت قرار گیرد.

هاشمی در خصوص منطقه سیستان افزود: هامون باید احیا گردد و این تعاملات با کشورهای همسایه به نفع این موضوع است. همچنین دولت به عهد خود برای منطقه سیستان عمل کرده و امیدواریم نمایندگان استان این لایحه را وارد صحن مجلس کنند.

علی اوسط هاشمی از استانداران موفق کشور 

مولوی عبدالحمید در این آیین گفت: علی اوسط هاشمی از استانداران موفق کشور و مدیران موفق و انسان های هوشمند بوده و هستند.

وی با بیان اینکه علی اوسط هاشمی احترام به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: نگاه دولت تدبیر و امید مثبت بود و توانست مردم را به صحنه بیاورد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان عنوان کرد: امروز علی اوسط هاشمی مطمئن باشد که خاطرات و دعای خیر مردم بدرقه راهش و خاطراتش در دل ها می ماند.

مولوی عبدالحمید عنوان کرد:دانیال محبی نسبت به  سیستان و بلوچستان و مردم شناخت و وابستگی دارد و مورد حمایت اقشار مختلف مردم است.

لزوم عملیاتی شدن سند توسعه و آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان 

رئیس مجمع نمایندگان در این مراسم عنوان کرد: مهمترین موضوعی که باید به طور جدی به آن پرداخته شود عملیاتی شدن سند توسعه و آمایش استان است.

محمد نعیم امینی فرد اذعان داشت: در 4 سال اخیر شاهد سرمایه گذاری های زیرساختی مطلوبی در حوزه بهداشت ودرمان و راه بودیم.

وی افزود: نرخ بیکاری تحصیل کنندگان نرخ بالایی است و می طلبد گسیل سرمایه ها را به این استان داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: تصور داریم که استاندار جدید با رایزنی بخش خصوصی استان و کشور و با سیاست گذاری هیات دولت اقدامات جدی را برای مشکلات معیشتی مردم انجام خواهد داد.

امینی فرد خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های انسانی و سیاست گذاری‌های مناسب می‌تواند فضا را برای حضور بخش خصوصی فراهم کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان برای پیشبرد راهبردهای توسعه ای متفق هستند، افزود: مردم و نمایندگان همانطور که از دولت قبل حمایت کردند از این دوره از دولت هم حمایت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: نمایندگان درخواست تعامل با نماینده دولت در استان را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.