مجید ارجونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تعیین موقعیت قطارها به صورت آنلاین، موقعیت رستوران ها و هتل های شهرستان زاهدان از جمله قابلیت های کیوسک اطلاع رسانی اداره کل راه آهن جنوب شرق است.
وی افزود: همچنین بر روی این کیوسک قابلیت فروش بلیط اینترنتی و نظرسنجی طراحی شده است.
وی بیان کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی و فرهنگ ایمنی لینک منشور حقوق مسافر، درخواست اینترنتی ملاقات با مدیر، تقویم اوقات شرعی و هشدارهای ایمنی روی این کیوسک طراحی شده است.
وی ادامه داد: سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سایت اداره کل راه آهن جنوب شرق روی این کیوسک به منظوره بهره مندی مسافران قابل مشاهده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: به منظور آشنایی با این اداره کل، سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مسافران مسابقه نیز روی این کیوسک نصب شده است.
ارجونی تصریح کرد: نرم افزار به کار رفته در این کیوسک توسط کارشناسان اداره کل راه آهن جنوب شرق طراحی شده است.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
خط ریلی زاهدان- کویته پاکستان نیز از زمان جنگ جهانی دوم راه اندازی شده است.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.