هوشنگ ناظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اخیر معاون فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور به منطقه سیستان افزود: در این سفر ساخت سریال یعقوب لیث توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مورد تایید و در لیست تولید فیلم های فاخر کشور قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ساخت سریال یعقوب لیث صفاری در سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون مطرح بوده به طوری که هم اینک مراحل پایانی فیلم نامه توسط برخی از صاحب نظران این استان در حال انجام است.
وی افزود: در نشست اخیر مسئولان کشوری و استانی بر روی تولید سینمایی یا سریالی این فیلم بحث شد تا ساخت آن به صورت سریالی و از طریق صدا و سیما باشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بخش فیلم سازی مظلوم واقع شده است تصریح کرد: این استان با توجه به نقش موثر افراد بزرگ در بخش های هنری، ادبی، علمی و دینی آن گونه که بوده تا کنون معرفی نشده است.
فرماندار زابل گفت: یعقوب لیث به عنوان یکی از مفاخر منطقه سیستان نقش موثری در تاریخ و سیاست کشور ایفا کرده است.
ناظری اظهار داشت: ظرفیت و پتانسیل های منطقه فرصتی برای حضور هنرمندان، مورخان و صاحب نظران است تا در تهیه این فیلم خود را مطرح کنند.
وی بیان کرد: تولید سریال یعقوب لیث فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های این منطقه است.
معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چندی پیش در سفر به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زابل اظهار داشت: در صورت وجود کارگردان برای ساخت فیلم یعقوب لیث صفاری سازمان برنامه و بودجه از ساخت این فیلم حمایت مالی می کند.
وی بیان کرد: بر اساس قانون بودجه سال 96 ساخت پنج فیلم فاخر مصوب شده که بدین منظور 200 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و 100 میلیارد ریال نیز از سوی مجلس شورای اسلامی در اختیار سازمان سینمایی کشور قرار گرفته است که ساخت فیلم یعقوب لیث صفاری می تواند یکی از این فیلم ها باشد.
محمودرضا واعظ مهدوی اظهار داشت: ساخت فیلم های تاریخی هزینه بسیار زیادی می خواهد بنابراین برای ساخت فیلم یعقوب لیث باید کارگردان آن مشخص تا تامین اعتبار شود.
وی بیان کرد: زمینه های تاریخی و فرهنگ غنی منطقه سیستان راهی مناسب برای پیشرفت این منطقه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا آرامگاه یعقوب لیث صفاری اثری برجای مانده از دوره تیموریان است که در محوطه باستانی جندی شاپور در 10 کیلومتری شرق شهر دزفول و در جاده دزفول - شوشتر در روستای اسلام آباد واقع شده و به ثبت ملی رسیده است.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.