به گزارش ایرنا، نبی بخش داودی روز دوشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان اداره دامپزشکی ایرانشهر با تاکید بر اهمیت وظایف دست اندرکاران امر سلامت مردم، اظهار داشت: جلوگیری از ورود دام قاچاق و واکسیناسیون دام های بومی علاوه بر رونق اقتصادی دامداران نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارد.
وی بر استفاده از فناوریهای نوین و رعایت نکات فنی در تشخیص درست بیماری های مشترک انسان و دام تاکید کرد و گفت: هوشیاری و برنامه ریزی بیشتر شبکه دامپزشکی در کنترل بیماری های دامی و جلوگیری از ورود و شیوع آن به داخل شهرستان بسیار ضروری است.
فرماندار ایرانشهر بر نظارت و بازرسی های بیشتر شبکه بهداشت و دامپزشکی از قصابی های سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: سلامت جامعه در دست دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان است به همین سبب کارکنان این دو سازمان باید بنحو شایسته ای به وظایف خود عمل کنند.
رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 270هزار راس دام سبک و پنج هزار و 500 راس دام سنگین در این شهرستان واکسینه شدند.
هاشمزهی بازدید از کشتارگاه های دام و طیور و قصابی ها را از دیگر فعالیت های دامپزشکی ذکر کرد و افزود: امسال بیش از هشت هزار و 800 کیلوگرم گوشت فاسد در ایرانشهر معدوم شده است.
7314**8006 **6081 خبرنگار: محمد هادی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.