به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی انصاری دوشنبه شب در آیین شب شعر و خاطره دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: نظام سلطه و استکبار در هر کجا که ملتی به حق طلبی و عدالت خواهی بپا خیزد با توطئه ها و دسیسه های مختلف در صدد نابودی آنها بر می آیند.
وی بیان کرد: در زمانی که ملت ایران به رهبری امام امت انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و فریاد عدالت خواهی سردادند استکبار جهانی و نظام سلطه جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد.
وی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنها استکبار جهانی فکر می کردند کشوری که به تازگی انقلاب کرده و از نیروهای مسلح منسجمی برخوردار نیست می توانند این کشور را در کمتر از سه روز تصرف کنند اما ایمان قوی ملت ایران و رهبری مقتدرانه انقلاب توانست بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شود.
وی با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید پیروزی در جنگ بر چهار اصل و اقدام مهم استوار است، تصریح کرد: ثابت قدم بودن و از دشمن نترسیدن و میدان را ترک نکردن نخستین اقدام است همانگونه که ملت ایران ثابت کرد که بوش و کلینتون و ترامپ طبل توخالی هستند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قدم دوم این است که حرکت ما رنگ خدایی داشته باشد، رزمندگان ما با یاد خدا و تاسی از عاشورا وارد میدان نبرد می شدند و پیروز میدان بودند.
وی اضافه کرد: اطاعت پذیری قدم سوم در پیروزی جنگ است که ملت ما پیروی از ولایت را افتخار بزرگ خود می دانند و دستور کار خود را به واسطه ائمه اطهار(ع) از خدا می گیرند، اینکه می گوییم نظام ما الهی است بخاطر این است که امام دستورات خدا را اجرا می کردند.
حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: تا زمانی که ولایت پذیری داشته باشیم شکست ناپذیریم، حاکمیت ما حاکمیت ولایت است.
وی افزود: قدم چهارم در پیروزی وحدت و انسجام و پرهیز از اختلاف است که خوشبختانه ملت ایران اعم از شیعه و سنی در مقابل دشمن یک مشت آهنین هستند.
در ادامه این مراسم سه نفر از شعرای محلی اشعاری در وصف دفاع مقدس و رزمندگان اسلام و محکومیت سخنان ترامپ سرودند.
شاهمرادی زاده هنرمند و رزمنده دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از جبهه های نبرد حق علیه باطل پرداخت.
سردار غلام نبی کوهکن مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز ضمن بیان خاطراتی از جبهه های نبرد، گفت: رعایت اخلاق در صحنه های مختلف جنگ، این دفاع را مقدس کرده بود.
وی افزود: آن چیزی که دفاع ما در جنگ تحمیلی هشت ساله مقدس کرد؛ اعتقاد و ایمان راسخ رزمندگان ما بود که صحنه هایی از اخلاق و شرف دینی را در گوشه گوشه جنگ به نمایش گذاشتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با تقدیر از حضور هنرمندان و قشرهای مختلف مردم در این مراسم ، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
حسین مسگرانی گفت: هنرمندان ما با تمام توان در تلاشند تا گوشه ای از رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را با زبان شعر، خط، نقاشی، تهیه فیلم و عکس و نمایش به تصویر بکشند و به نمایش بگذارند.
در پایان این مراسم با اهدا لوح و هدایایی از خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.
3042 **6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.