علی اکبر نصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اخذ مجوز توریسم درمانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل در حال انجام است.
وی بیان کرد: هم اینک یکی از پزشکان این بیمارستان برای پیشبرد این هدف در منطقه سیستان در حال آموزش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی خاطر نشان کرد: پس از اخذ این مجوز بیماران افغانستانی از طریق شرکت خصوصی با مجوز وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس می شود، برای درمان در بیمارستانها و مراکز درمانی پذیرش خواهند شد.
وی با اشاره به طرحهای در دست اجرا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل گفت: تا پایان امسال پروژه توسعه اورژانس، بیمارستان 64 تخت خوابی تنفسی، مرکز سل، بلوک زایمانی و غربالگری سرطان به بهره برداری می رسد و بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل به مجتمع درمانی تبدیل می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: با نگاه ویژه دولت به ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان وبلوچستان بیشترین پروژه در بیمارستان امیرالمومنین زابل در حال احداث است.
وی اظهارداشت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان امیرالمومنین(ع) از 264 تختخواب به 403 تختخواب افزایش پیدا کرد به طوری که در طول سال افزون بر 80 درصد آن در حال استفاده است.
نصیری افزود: هم اینک اعمال جراحی عمومی، اعصاب، ارتوپد، ارولوژی، زنان، فوق تخصص قفسه سینه و سایر جراحی ها در زابل انجام می شود به طوری که در برخی از جراحی ها بیمار از نقاط مختلف استان به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل مراجعه می کند.
وی از راه اندازی همراه سرا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل خبرداد و گفت: این همراه سرا در دو طبقه برای همراه بیماران در حال ساخت است و امسال به بهره برداری می رسد.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.