به گزارش ایرنا در پیام علی اوسط هاشمی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه به ایرنا نمابر شد آمده است: عید سعید قربان، پر شکوه ترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا است؛ آن جا که فرمان حق به ابراهیم خلیل الله(علیه السلام) برای ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده مخلص و فرمانبردار خداوند با اقتدا به وحی آسمانی، از آزمونی دشوار سربلند بیرون آمد و بندگی و فرمانبرداری خویش را به درستی در پیشگاه خداوند بزرگ اثبات کرد و با به مسلخ بردن فرزند خویش، آرزوی کهنه ابلیس را در به گمراهی کشاندن فرزندان آدم، نقش بر آب کرد.
در ادامه این پیام آمده است: عید قربان یادآور موفق بیرون آمدن از آزمون سخت و سنگین الهی حضرت خلیل الرحمن(ع) است که راه و رسم طاعت و بندگی و گذشتن از خود و دلبستگی های خود در درگاه حق را به انسان ها آموخت و منشاء پاک ترین عید مسلمانان شد.
در این پیام آمده است: حضور گسترده مسلمانان جهان در سرزمین وحی برکات سرشاری از جمله تقویت وحدت، همدلی، پرهیزکاری و ایمان را دارد و به حق این میراث بزرگ ابراهیم خلیل الله و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است.
در این پیام آمده است: اینجانب این جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، علما و مراجع عظام تقلید، دولتمردان دولت تدبیر و امید به ویژه مردم شریف و متدین استان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
استاندار در این پیام متذکر شده است: براستی سیستان و بلوچستان اسوه همگرایی اقوام مختلف است، عید سعید قربان برای مردم این استان که همواره سمبلی از وحدت اقوام و مذاهب گوناگون بوده و هست، افقی رو به آینده روشن خواهد بود, امید است در عرفه با زدودن زنگار معصیت از قلب هایمان و در قربان با قربانی کردن همه نفسانیات و منیّات و تعلقات دنیوی، سر تسلیم در مقابل عزم و اراده الهی فرود آوریم.
3042 **6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.