معاون اداره‌کل‌بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در دو روز گذشته موفق به نجات جان ۷ نفر صیاد در آب‌های دریای عمان شدند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: طی دو روز گذشته و در سه حادثه جداگانه ٧ نفر صیاد در آب های دریای عمان توسط تیم های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حادثه اول ٣ نفر سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار در دریا گرفتار شده بودند و نیاز مبرم به کمک داشتند، توسط شناور ناجی ٥ نجات یافتند.

وی افزود: همچنین در حادثه دوم که در همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام شد که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه از نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان خبرداد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۵ مرداد ۹۶ مرکز «MRCC» اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به محض دریافت کمک و موقعیت یک قایق صیادی که دچار مشکل موتوری شده بود، با واکنش سریع و مدیریت عملیات شناورهای ناجی ٥ و همیار ناجی به محل حادثه اعزام و موفق به نجات ٢ سرنشین قایق گرفتار پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان شدند.

وی با بیان اینکه نجات یافتگان در صحّت کامل به سر می برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است، افزود: به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و همچنین لنج ها توصیه می شود قبل از اعزام به دریا حتماً به اطلاعات هواشناسی روزانه و اخطارهای سازمان هواشناسی که توسط سامانه پیام کوتاه برای مسئولان شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می شود توجه لازم و ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.