به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز شنبه در حاشیه بازدید از بند آبخیزداری روستای پارگ چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت بندهای آبخیزداری سبب جمع شدن آبهای سطحی و روان آبهای ناشی از سیلاب می شود و از تخریب به زمین های حاصلخیز کشاورزی و مراتع جلوگیری می کند.
وی افزود: ساخت سازه های آبخیزداری در استان کم آب سیستان و بلوچستان همیشه مورد تاکید مسئولان و کارشناسان بوده و است.
وی ادامه داد: بند آبخیزداری پارگ برای جمع آوری، کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت شن های روان در مساحت ۲۵ هزار و ۷۶۵ هکتار اجرا شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای ایجاد اشتغال برای جوانان می توان در بندهای آبخیزداری پرورش ماهی را مدنظر قرار داد.
هاشمی گفت: روان آبهای ناشی از سیلاب تا قبل از ریختن به دریا برای ایجاد پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب های زیرزمینی باید کنترل شوند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 223 بندسنگی با حجم آبگیری 64 هزار 435 مترمکعب و 172بند خاکی با حجم پنج میلیون 601 هزار و 500 مترمکعب آب در سطح این شهرستان تا کنون اجرا شده است.
عبدالغنی رئیسی افزود: در این بندها در مجموع 135 میلیون مترمکعب آب ذخیره می شود.
وی تصریح کرد:عملیات ساخت بندخاکی پارگ چابهار از سال 1366 آغاز شده و تا کنون برای ترمیم و مدیریت آن هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: بند خاکی پارگ به طول 11 کیلومتر با هدف کنترل سیل، افزایش پوشش گیاهی و تثبیت شن های روان در شهرستان چابهار ساخته شده است.
وی ادامه داد: بند خاکی پارگ پنج متر ارتفاع، 10 هزار و 935 متر طول و 9 میلیون مترمکعب میزان آبگیری آن است.
به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز/شنبه/ با هدف شرکت در نشست مدیران اقتصادی بندر چابهار و حضور در آیین معارفه فرماندار به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.