رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و 97 نفر در قالب 226 خانوار از مردم روستاهای این شهرستان ها اسکان اضطراری داده شدند و 41 خودرو نیز از سیلاب رهاسازی شد.
وی ادامه داد: 203 امدادرسان در قالب 31 تیم در این مدت به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.
وی افزود: 225 باب چادر، 713 تخته موکت، هزار تخته پتو، 252 کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 442 قوطی کنسرو، 165 کیلوگرم حبوبات و 801 کیلوگرم برنج به همراه سایر کالاهای مورد نیاز نظیر برنج، فانوس، والر، ست ظرف و کلمن آب در این مدت میان مردم سیل زده سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
راشکی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.
به گزارش ایرنا بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا دیروزسبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمام راههای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان باز است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.