به گزارش ایرنا، در حالی که دقایقی پیش مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از بسته شدن 2 مسیر اصلی زاهدان - زابل و زابل - نهبندان خراسان جنوبی براثر طوفان شن و کاهش شعاع دید خبر داد، پلیس راه اکنون اعلام کرد که با فروکش کردن گردو غبار راههای یادشده بازگشایی شده اما رفت و آمد با احتیاط و کندی انجام می شود.
این در حالیست که از صبح امروز دستگاههای دست اندرکار در سه نوبت باز و بسته شدن این محورها را اعلام کرده اند.
غلامرضا اربابی مدیر کل مدیریت بحران استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده زاهدان - زابل در شمال استان بر اثر طوفان گرد و خاک و کاهش دید به مدت یک ساعت بسته شده بود که بازگشایی شد اما با توجه به تداوم طوفان مجددا مسدود اعلام شد.
وی افزود: لحظاتی پیش اداره راهداری و پلیس راه بازگشایی این 2 محور را اعلام کردند البته احتمال بسته شدن این راهها بر اثر طوفان شن وجود دارد.
یکی از رانندگانی که پس از بازشدن مجدد راه زابل- زاهدان در حال عزیمت به سمت زاهدان است در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: براثر وزش طوفان و شدت گردوغبار تصادف زنجیره ای در محدوده تاسوکی تا دوراهی دشتک اتفاق افتاد.
وی که خود را حسین سارانی معرفی کرد، افزود: در این حادثه پنج دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تا کنون به چهار هزار و 308 خانوار طوفان زده ساکن 59 روستا در منطقه سیستان واقع در شمال استان امدادرسانی شده است.
اربابی اظهار داشت: سه هزار و 987 سبد غذایی در این مدت میان ساکنان روستاهای طوفان زده شمال سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تمام دستگاههای امدادی و اجرایی سیستان و بلوچستان برای مقابله با بحران گرد و خاک و طوفان در آماده باش کامل هستند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.