مصدق گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای امروز و فردا در منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان کاهش سرعت وزش باد را داریم اما از جمعه شب مجددا افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی افزود: علاوه بر منطقه سیستان، از روز شنبه هفته آینده برای سایر نقاط سیستان و بلوچستان افزایش سرعت وزش باد همراه گرد و خاک را خواهیم داشت.
وی گفت: از امروز تا شنبه هفته آینده با توجه به کاهش سرعت وزش باد، افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی استان را داریم.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی می شود در این مدت دمای هوای نیمه شمالی استان سه تا پنج درجه افزایش یابد.
گودرزی افزود: مجددا از روز یکشنبه هفته آینده با تشدید جریانات شمالی، کاهش نسبی دما در این منطقه پیش بینی می شود.
وی گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 16 درجه سانتی گراد و دلگان و نیکشهر با 44 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل، ۶۷۶ نفر بر اثر طوفان و گرد و خاک ناشی از آن در 2 روز گذشته در منطقه سیستان به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۹۲ نفر از آنان بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.
علی اکبر نصیری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در این مدت دچار مشکلات تنفسی و آلودگی های چشمی ناشی از گرد و خاک حاکم بر منطقه بودند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.