به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در پی افزایش بی سابقه دما در استان سیستان و بلوچستان استاندار این استان با ارسال سه مکاتبه به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در خواست کرد: نسبت به تامین ولتاژ برق مورد نیاز برای جلوگیری از ایجاد خسارات بیشتر به لوازم و تجهیزات برقی مردم، تامین 30 دستگاه تانکر 30 هزار لیتری برای استفاده در شبکه آبرسانی سیار و تغییر تعرفه برق خانگی مساعدت لازم صورت پذیرد.
در این مکاتبات آمده است: مردم استان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب در روزهای اخیر دمای بالای 50 درجه سانتی گراد را تجربه کرده اند که در دو دهه اخیر بی سابقه بوده و این روند همچنان تداوم دارد. این موضوع باعث جهش مصرف برق در استان شده وبه دلیل عدم تکمیل پروژه های نیروگاهی افت ولتاژ را نیز به همراه داشته است.
استاندار در این مکاتبات درخواست کرده است: برای تامین ولتاژ برق مورد نیاز استان و جلوگیری از ایجاد خسارات بیشتر به لوازم و تجهیزات برقی مردمان صبور این خطه از میهن اسلامی، مساعدت لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز در راستای تکمیل و بهره برداری از 13 پروژه بخش انتقال برق در سطح استان به میزان 2 هزار و 85 میلیارد ریال ( 2085 میلیارد ریال) مبذول فرمایند.
همچنین بالا بودن سرانه مصرف برق مشترکین نسبت به سایر مناطق کشور، مبلغ صورتحساب های برق مصرفی را به شدت افزایش داده به گونه ای که مردم شریف و نجیب این دیار از پرداخت آن عاجز بوده و این مسئله تبعات و معضلات اجتماعی زیادی را به همراه داشته است.
با توجه به شرایط دشوار آب و هوایی استان، عدم تمکن مالی عامه شهروندان در پرداخت بهای صورتحساب های سنگین برق مصرفی و به منظور متعارف نمودن صورتحساب های مزبور، مستدعی است دستور فرمایند با پشنهادات تغییر تعرفه برق خانگی موافقت فرمایند.
علاوه بر این با توجه به پراکندگی روستاها در پهنه گسترده این سرزمین و نظر به اینکه بیش از 1200 روستا به صورت سقایی آبرسانی سیار می شوند، خواهشمند است دستور فرمایند مساعدت لازم برای تامین 30 دستگاه تانکر 30 هزار لیتری جهت استفاده در شبکه آبرسانی سیار مبذول نمایند.
به گزارش ایرنا، خشکسالی های مداوم 20 ساله و افزایش بی سابقه دما تا 53 درجه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، کمبود آب آشامیدنی و بالا بودن تعرفه برق مصرفی فشار مضاعفی بر مردم این استان وارد کرده است.
بسیاری از روستاهای این استان به ویژه جنوب استان با تانکر آبرسانی می شوند که بنا به اظهار مسئولان دست اندرکار تانکرهای آبرسانی سیار نیز فرسوده و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
8006 ** 6081 دریافت کننده: نرگس تیموری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.