به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته زابل افزود: ذات پلید دشمن در مذاکرات و قراردادها پنهان است و باید در این مسیر قدم به قدم با فکر و احتیاط حرکت کرد.
وی با اشاره به سالروز درگذشت آزاده سرافراز سیدعلی اکبر ابوترابی در سال 1379 و گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگوار اظهارداشت: مسئولان و مردم به آزادگان که سندهای زنده، جاوید و مایه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه زابل تاکید کرد: جانبازان و ایثارگران و خانواده های محترم آنان با حضور در جمع جوانان و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و ایثار و شهادت رزمندگان اسلام فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را به نسل های سوم و چهارم انقلاب انتقال دهند.
وی با اشاره به سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم در سرآغاز قیام 15 خرداد 1342 گفت: پس از پیروزی کِنِدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلوگیری از قیام های مردمی در کشورهای جهان سوم و تحت سلطه، برنامه هایی از سوی آمریکا به رهبران آن کشورها دیکته شد.
حجت الاسلام کیخا ادامه داد: شاه مخلوع نیز در ایران به منظور اجرای سیاست های اصلاحی مورد نظر آمریکا طرحهایی در قالب فضای باز سیاسی، اصلاحات ارضی، لایحه انجمن ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید به اجرا گذاشت.
وی تصریح کرد: این اقدامات با هدف ابقاء قدرت و ادامه چپاول و استعمار ملت های تحت سلطه استکبار و استعمار به اجرا در آمد.
وی افزود: نوع رابطه در استعمار جدید بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است بطوری که پی بردن به مواضع و ماهیت طرف مقابل کار آسانی نیست.
حجت الاسلام کیخا بیان کرد: طرح اصلاحات ارضی یکی از همان طرح های استعمار پیر است که با ظاهری فریبنده و باطنی کثیف و خطرناک به اجرا در آمد و اکنون قراردادهای موشکی، FATF و سند 2030 یونسکو نیز در همین راستاست و تاریخ به ما هشدار می دهد که مواظب باشیم و فریب دشمنان را نخوریم.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.