ابراهیم صداقت اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال جاری 70 هزار و 983 بازرسی از صنوف به خصوص عمده فروشان انجام شد که در جریان آن 2894 پرونده تخلف صنفی به ارزش 4 میلیارد و 218 میلیون و 980 هزار ریال تشکیل شد.
وی با بیان این که 1852 پرونده از پرونده های مذکور در حوزه انبارها و سردخانه بوده است با اشاره به کشف کالای قاچاق از 16 واحد صنفی در سطح استان گفت: این 16 پرونده به ارزش یک میلیارد و 548 میلیون و 405 هزار ریال تشکیل شد که 4 پرونده مربوط به عرضه دخانیات و 5 پرونده مربوط به عرضه 5/3 تن میوه قاچاق در سطح استان بوده است همچنین 3 پرونده مربوط به عرضه لوازم قاچاق آرایشی و بهداشتی و 3 پرونده مربوط به عرضه لوازم سرمایشی (اسپیلت) بوده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکید بر این که بازرسی از انبارها به صورت مستمر در حال انجام است افزود: صاحبان و مدیران انبارهای ذخیره کالا مکلف هستند ماهیانه میزان موجودی خود را اعلام کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده اند.
صداقت در بخش دیگری از مصاحبه خود به شروع طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این طرح به صورت ویژه بر عرضه برنج، قند و شکر، گوشت قرمز و مرغ منجمد نظارت میشود.
وی ادامه داد: اگرچه نظارت بر عرضه زولبیا و بامیه و اقلام مرتبط با صنف پزندگی ها همچون کله و پاچه، آش و کبابها با اتحادیه های صنفی مربوطه است اما نظارت این اتحادیه ها منافاتی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ندارد.
وی تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان 300 بازرس وضعیت بازار را رصد و نظارت خواهند کرد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 657093
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.