میثم برازنده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 26 هزار و 345 سند سجلی ممنوع الخدمات در سیستان و بلوچستان در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید رفع ممنوعیت شد.
وی افزود: هم اینک 11 هزار و 199 پرونده اسناد سجلی ممنوع الخدمات در سامانه ثبت احوال استان ثبت است.
وی ادامه داد: بر اساس مدارک و مستندات موجود 2 هزار و 988 نفر از این افراد ممنوع الخدمات فوت کرده اند و پرونده های موجود در این موضوع هم اکنون به هشت هزار و 211 مورد رسیده که باید از طریق مراجع مربوطه تعیین تکلیف شوند.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: اگر پدر و یا سرپرست خانوار رفع ممنوع الخدمات شود فرزندان و اعضای خانواده وی نیز رفع ممنوع الخدمات خواهند شد.
برازنده گفت: تمام افراد دارای سند سجلی ممنوع الخدمات به شرط رسیدن به سن قانونی بالای 18 سال می توانند امروز رای خود را در صندوق ها بیندازند.
وی افزود: اسناد سجلی ممنوع الخدمات مربوط به افرادی است که در سند سجلی آنان شک و تردید وجود دارد و در سامانه ثبت احوال به عنوان بررسی بیشتر یا ممنوع الخدمات ثبت می شود و بعد از سیر مراحل اداری و ارائه مستندات لازم و استعلامات مربوطه در صورت برطرف شدن شک و تردید سند مورد نظر رفع ممنوع الخدمات خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال های گذشته رسیدگی به اسناد سجلی ممنوع الخدمات در بازه زمانی طولانی انجام می شده که در دولت تدبیر و امید با پیگیری های این دبیرخانه و اعضای شورای تامین استان به ویژه استاندار برهه زمانی آن کوتاه تر شده و به یک ماه رسیده است.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان معادل 58 درصد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
محمد سرایانی گفت: 2 هزار و 221 شعبه ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی استان کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.
وی افزود: 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته که همگی بین 19 شهرستان استان توزیع شده است.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز /29 اردیبهشت/ در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان آغاز شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.