به گزارش ایرنا ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست شورای کارشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این شورا باید با جریان سازی ارزش گذاری شود تا با دعوت از مسئولان کشوری زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات استان نظیر بی آبی، هدر رفت منابع آبی، طوفان گرد و خاک و غیره شود.
وی ادامه داد: اگر ایمان به تغییر سرنوشت داشته باشیم و مشارکت به عنوان رقیب پذیری، تحمل، اجتناب ورزیدن از غرور را مورد نظر داریم باید شورای کارشناسی استان حضوری فعال و موثر داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت شوراها گفت: شوراها به معنی تکریم به نقش موثر و پایدار مردم از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است به گونه ای که می توانند در تصمیمات و رویدادها و رفتارهای خسارت زا تغییر ایجاد کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر جا که حکومت فعال تر و پاسخگوتر باشد انصاف بیشتری در حوزه زیستن مردم رعایت می شود و جامعه آزادتر خواهد بود.
هاشمی با بیان اینکه فاقد تجربه تاریخی کار جمعی در کشور هستیم گفت: همانگونه که در قرآن کریم تاکید شده است تغییر در هیچ قومی تنها با اتکا بر اراده خویش رقم نمی خورد و در این زمینه کارهای جمعی و کارشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: این مناظرات برای عرضه کاندیداها و شناخت بیشتر مردم از آنان است و نشان از این دارد که مردم رای خود را ارزان نمی فروشند.
وی ادامه داد: هر کسی که می خواهد در بین مردم افتخار نقش آفرینی را از آن خود کند باید مردم شناس، قوم شناس و جامعه شناس باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عصر بازی با الفاظ و کلمات گذشته است و امروز مردم با دقت و هوشیاری به دنبال برنامه ها و اهداف کاندیداها هستند.
وی گفت: نظام توسعه ای برنامه ای کشور باید طوری باشد که هر کس وارد می شود 2 آجر بر روی بنای قبلی بگذارد و ضامن رشد و توسعه برای مردم باشد نه اینکه یک شخصی ویران کننده و شخم زننده باشد و کشور را تا دره به سقوط بکشاند و دیگری به عنوان ناجی و نجات بخش کشور عمل کند.
وی با بیان اینکه اگر ما بر پایه آگاهی، دانش و حق عمل کنیم ضامن گام های پایدار خواهیم بود گفت: از آنجایی که اختیارملت فوق قدرت است و خود اختیار ساز است شورای کارشناسی باید به این مهم توجه کافی داشته باشد و آن را در سازمانها و نهادها جا بیندازد.
وی افزود: با توجه به اینکه اختیار جمعی فوق قدرت و عنصر ساز قدرت است اعضای شورای کارشناسی باید به خود جرات دهند و بدون نگرانی، سخن حق را با متانت حاصل از دانستن بیان کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «من از سوی مراجع محترم مورد نقد جدی قرار گرفته ام» گفت: بخشی از این مساله و اشکال متوجه خودم است زیرا مسائل و کارهای انجام شده را به اطلاع مراجع محترم نرساندم و کس دیگری می رود و با سو استفاده از حسن نظر بلند یک مرجع علیه یک انسان سخن می گوید و این حسن نظر را با ارائه گزارش غلط برای خود فرصت سازی می کند و آن شخصیت را وادار به موضع گیری می کند که بعد محل ایراد باشد و این خود جفا کردن در حق مرجعیت است.
هاشمی افزود: مراجع بزرگترین جایگاههای اعتقادی و مذهبی ما هستند و من نمی توانم چیزی را از آنان کتمان کنم حتی اگر علیه دولت باشد زیرا کلام مراجع می تواند بانفوذ و اثر بخش باشد به گونه ای که یک نصحیتش می تواند اصلاح کننده یک رویه خسارت زا باشد.
وی ادامه داد: یکی از آفات سیستان و بلوچستان گزارشات نا ثواب است به گونه ای که یک عده ای که می خواهند بر موضع خود بمانند و سقوط نکنند همیشه گزارشات غلط و نسنجیده می دهند.
وی تاکید کرد: پست و مقام به قیمت بودن بر موضع خدمت خوب است و هیچ چیز نمی تواند قانون اساسی را تضغیف کند اگر چه تعصبات قومی، مذهبی، سیاسی و حزبی باشد اینها همه محترم است ولی هر تعصبی که آتش بیفروزد غلط است.
وی گفت: از آنجایی که مبنای حکومت قانون و تصمیمات درست است باید کارشناس هر استان به خود جرات بدهد با تقویت خودباوری و با تاکید بر خیرخواهی زمینه سازرفع بسیاری از مشکلات باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان بر تشکیل هیات رئیسه شورای کارشناسی در استان تاکید کرد و گفت: بعد از تشکیل هیات رئیسه و دبیرخانه دایمی شورای کارشناسی استان می توان اقدامات ارزنده ای در کارهای جمعی شکل داد.

*** آغاز ساخت نیروگاه 550 مگاواتی در زاهدان و سیستان و لوله گذاری 108 کیلومتر در حاشیه شهر زاهدان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت نیروگاه تولید برق بخش خصوصی با تولید 550 مگاوات فردا در زاهدان آغاز می شود تا تامین کننده برق مرکز و شمال استان باشد.
هاشمی بیان کرد: همچنین عملیات لوله گذاری در 108 کیلومتر از حاشیه شهر زاهدان با مشارکت 6 شرکت آب و فاضلاب کشور آغاز خواهد شد که در آینده نزدیک زمینه بهره مندی 94 هزار نفر را از آب لوله کشی فراهم می کند.

*** برجام پشتوانه یک کارشناسی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام به عنوان یک سند افتخار با اجماع رسیدن ظرفیت ملی و کار کارشناسی به نتیجه رسید.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: اعضای شورای کارشناسی استان باید در انتخابات شوراها نقش پررنگ داشته باشند تا زمینه ساز تحول در جامعه شوند.
وی افزود: کارشناسانی که در این عرصه ورود پیدا نکرده اند می توانند با شناسایی افراد اصلح آنان را به مردم معرفی کنند.
وی تاکید کرد: اقدامات کارشناسانه اعضای شورا باید در قوه مجریه نمایان شود تا زمینه ساز رونق شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: بودن در موضع عدالت امروز تضمین کننده مشارکت حداکثری مردم و «پیشرفت استان توسط مردم برای مردم» را تحقق بخشده و این نگاه و فرصت دادن به استعدادهای شکوفا نشده تحولات قابل توجهی را در استان موجب شده است.
سکینه اشرفی ادامه داد: رویکرد عدالت محور دولت تسهیل کننده مسیر توسعه استان بر پایه توسعه انسانی بوده است که یکی از نتایج آن حضور و مشارکت شمار زیادی از مردم استان برای نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستاست.
وی بیان کرد: سال 96 فرصت تاریخی برنامه نویسی برای توسعه بیش از پیش سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است به گونه ای که طرح ها و اسناد بزرگی نظیر آمایش استان، توسعه مکران و بازنگری در طرح توسعه شهرها توسط دانشگاههای استان و کشور در حال تدوین و مطالعه است.
وی با بیان اینکه تصویر چشم انداز سیستان و بلوچستان حاکی از آینده ای روشن برای استان است، گفت: تدوین چشم انداز از 2 منظر یکی اینکه «هر استان باید آن را خود بنویسد» و دیگری «تمام ذینفعان باید مشارکت داشته باشند» دارای اهمیت است که تاکنون درونی بودن آن مورد توجه قرار نگرفته بود اما هم اینک این بخش مورد توجه جدی است.
وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: محور اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی «مردم» هستند که با ارتقای سطح مشارکت و سرمایه گذاری می توانند گام های ارزنده ای در این بخش بردارند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.