محمد سرایانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 168 نفر از این افراد در حوزه شهری و 16 هزار و 778 نفر در حوزه روستایی نامزد شرکت درپنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان هستند.
وی افزود: در مجموع صلاحیت 328 نفر از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر (101 نفر) و روستا (227 نفر) سیستان و بلوچستان در هیات های اجرایی و نظارت تا دوم اردیبهشت رد شده بود که در مدت تعیین شده برای بررسی شکایات نامزدها تا کنون صلاحیت 57 نفر در حوزه شهری و 90 نفر در حوزه روستایی تایید شده است.
وی گفت: حدود 280 نفر از نامزدهای انتخابات شوراها در استان تا کنون انصراف خود را اعلام کرده اند و شماری از نامزدها نیز از ابتدای زمان بررسی صلاحیت ها تا کنون بعد از رد صلاحیت شکایتی تنظیم نکردند.
وی اظهار داشت: فرصت تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت آغاز و تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری به اتمام می رسد.
تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اول اردیبهشت آغاز شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042** 3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.