سید رفیع حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردشگری سلامت این روزها تبدیل به یکی از زیرمجموعه های تخصصی صنعت گردشگری شده است اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور به ویژه 2 کشور نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش بیماران خارجی دارد.
وی بیان کرد: وجود قابلیت ها و ظرفیت های بهداشتی درمانی زمینه ساز صدور مجوز پذیرش بیماران خارجی در 2 بیمارستان استان برای این دانشگاه شد.
وی ادامه داد: علاوه بر دریافت مجوز پذیرش بیمار خارجی در2 بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان و بیمارستان امام علی (ع) چابهار پیگیریهای لازم در زمینه دریافت مجوز برای سه بیمارستان دیگر شامل خاتم الانبیا(ص) و امام علی(ع) زاهدان و رازی سراوان از مجموعه های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با توجه به دستورالعمل تدوین شده و بر اساس استانداردهای بین المللی، در سالجاری در حال انجام است.
مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: سایت این سه بیمارستان جدید پس از اخذ مجوز پذیرش، با 2 زبانه شدن زمینه خوبی را برای نوبت دهی به بیماران در خارج از کشور فراهم می کند تا افراد در زمان حضور بدون دغدغه پیگیر کارهای درمانی خود باشند.
وی بیشترین پذیرش بیماران خارجی در این استان را در حوزه چشم پزشکی، زنان و خدمات پاراکلینیک ذکر کرد.
حسینی گفت: این دانشگاه با شرکت در نمایشگاههای مختلف و نمایش توانمندی های سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان سبب جلب نظر بیشتر بیماران خارجی به کشور شده است.
استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 200 کیلومتر مرز با 2 کشور همسایه در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
این استان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان مرز خشکی و با کشورهای حاشیه دریای عمان مرز آبی دارد.
7316**6081 دریافت کننده: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.