به گزارش ایرنا آیت الله سیدحامد علم الهدی روز پنجشنبه در کنگره منطقه ای شعر و مقاله بانوی آفتاب به میزبانی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: حضرت فاطمه الزهرا(س) به عنوان مادر ائمه (ع)، همسر ولایت و دختر نبوت از شان و مقام بسیار بالایی برخوردارند که نمی توان در زبان زوایای شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام را تبیین کرد.
وی گفت: در بخشی از خطبه صدیقه طاهره(س) آمده است بهترین حکومت در عرصه گیتی حکومت خداوند بر مردم است و هیچ فردی حق حکومت بر دیگری را ندارد.
وی ادامه داد: برای عینیت بخشیدن به این نوع حکومت نمایندگان خداوند در مرحله نخست پیامبر مکرم اسلام(ص) و در ادامه خلفای بعد از ایشان مسئولیت اداره مردم را برعهده دارند.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بر اساس اصل 110 قانون اساسی ولی فقیه به عنوان جانشین و خلیفه رسول الله(ص) حکومت خداوند را در جامعه اجرا می کنند.
آیت الله علم الهدی گفت: کنگره منطقه ای شعر و مقاله بانوی آفتاب با هدف تحکیم اخوت اسلامی، فراهم کردن زمینه برای نویسندگان و شعرا در بیان فضایل حضرت زهرا(س) و معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت تاکنون در چند مرحله برگزار شده است که جای تقدیر دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی تلفیقی از مردم مومن تشیع و تسنن است سازمان تبلیغات اسلامی باید اجرای برنامه های ویژه اهل بیت(ع) در مسیر تقریب و وحدت اسلامی مد نظر رهبری را در این استان بیشتر کند.
امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این نشست گفت: اهل سنت از محبان اهل بیت(ع) هستند و از نظام جمهوری اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری چنین همایش هایی سپاسگزاریم.
مولوی محمود پرویزی نیا افزود: اهل سنت به برکت انقلاب اسلامی می توانند همه جا حضور داشته باشند و به ملت بگویند که همانند شیعیان دوستدار اهل بیت(ع) هستند.
وی اظهار داشت: محبت به اهل بیت(ع) جزو ایمان اهل سنت است.
کنگره منطقه ای شعر و مقاله بانوی آفتاب با حضور شماری از ادیبان، شعرا و مسئولان کشوری و استانی امروز /پنجشنبه/ در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت تشیع و تسنن پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.