رضا راحت دهمرده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان پارسال هر ساعت 11 نوزاد و در هر شبانه روز 265 نفر در این استان متولد شدند.
وی ادامه داد: آمار واقعه ولادت پارسال نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود چهار هزار و 200 واقعه کاهش یافته است.
وی در باره ثبت در مهلت قانونی ولادت گفت: پارسال با تلاش های صورت گرفته از جمله خدمات رسانی در محل حضور مراجعان توانستیم 96،7 درصد واقعه ولادت استان را در مهلت قانونی ثبت کنیم.
وی با اشاره به آمار وفات پارسال افزود: 15 هزار و 774 واقعه وفات در این مدت در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 860 واقعه رشد داشته است.
وی تاکید کرد: ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور همواره سعی دارد تا با بروز رسانی ثبت وقایع حیاتی آمارهای دقیق از تحولات جمعیتی ارائه کند که این امر جز با همکاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی امکان پذیر نخواهد بود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی در خصوص الکترونیکی کردن خدمات خود کرده به طوری که هم اکنون تمامی ادارات ثبت احوال استان به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در تهران متصل هستند و اطلاعات پس از ثبت به صورت آنلاین و لحظه ای در پایگاه سازمان ثبت احوال کشور به ثبت می رسد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.