ایوب درویشی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مناطق حاشیه شهر چابهار و مدارس غیراستاندارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه آموزشی چابهار با 48 سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز در مقایسه با میانگین کشوری حدود پنج متر مربع کمتر است.
وی افزود: تنها راه حل مشکلات آموزشی ورود جدی دولت با اختصاص اعتبارات ویژه و همکاری خیران مدرسه ساز استانی و کشوری است.
وی بیان کرد: توسعه امکانات آموزشی و زیرساختی باید متناسب با رشد جمعیت و آمار بالای مهاجرت به چابهار افزایش پیدا کند تا با مشکلات و چالش های گوناگون مواجه نشویم.
وی اضافه کرد: چنانچه دولت دو سوم هزینه ساخت مدارس را تامین کند شاهد حضور پر رنگ تر خیران در این زمینه خواهیم بود.
فرماندار ویژه شهرستان چابهار خواستار تامین بیش از هزار و 200 نیروی انسانی ماندگار و بومی برای آموزش و پرورش این شهر و بخش دشتیاری شد.
درویشی بیان کرد: مدارس موجود در این شهرستان و بخش دشتیاری با کمبود شدید امکانات از جمله میز و نیمکت، حصارکشی، انشعاب آب و برق، امکانات سرمایشی نظیر کولر و پنکه مواجه هستند.
وی خاطر نشان کرد: با تکمیل زیرساخت ها در چابهار این شهر تبدیل به مرکز تجارت و اقتصاد شرق کشور می شود و به عنوان دروازه ورود ایران و کشورهای همسایه آسیای میانه به آب های آزاد اقیانوسی بشمار می آید.
وی افزود: چابهار علاوه بر مشکلات آموزشی در زمینه حاشیه نشینی، بهداشت و درمان، دسترسی به آب شرب بهداشتی، برق و راه محرومیت شدیدی دارد که نیازمند توجه بیشتر است.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات آموزشی امروز وارد شهرستان چابهار شدند و قرار است در سفر 2 روزه خود از مناطق حاشیه نشین شهر و مدارس غیراستاندارد شهری و روستایی بازدید کنند.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213**6081خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.