به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با مدیران ادارات و سازمان های دولتی در سرسرای خاتم استانداری با تبریک سال نو اظهار داشت: این گشایش ها در حالی رخ داد که تحریم ها در حال سوق دادن جامعه به سقوط بود.
وی ادامه داد: آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دولت احمدی نژاد اعلام کرد که اقتصاد کشور در حال سقوط به درون دره است امروز نباید این گشایش های صورت گرفته را نادیده انگاشت.
وی بیان کرد: اگر عشق انسان خدمت است عشق را پایه خدمت قرار دادن با بداخلاقی هیچ سنخیتی ندارد.
وی با انتقاد از تیتر سازی های منفی افزود: گویا خوشحالی ما این شده که برخی افراد با قلم های مسموم شب و روز در تجسس باشند که با آبروی افراد بازی کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نباید اصول را تضعیف و فروع را ارزش بدهیم زیرا سبب از دست دادن سرمایه ها می شود.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 600 میلیارد ریال برای انتقال خط گاز از ایرانشهر به زاهدان هزینه شده است افزود: جای تاسف است که برخی افراد که از جمله از خواص هم هستند بگویند که مشعل گاز در زاهدان با کپسول روشن شده است.
وی ادامه داد: بزرگترین افتخار ما این است که توانستیم حق مردم این استان را احیا کنیم.
هاشمی با اشاره به تلاش های انجام شده در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: با 2 سرمایه گذار خارجی از کشورهای ترکیه و ایتالیا برای سرمایه گذاری در بخش ساخت تراورس(امور نگهداری خط و ابنیه راه آهن) و خدماتی(ایجاد هایپرمارکت) در سیستان و بلوچستان به توافق رسیدیم.
وی اضافه کرد: با سرمایه گذار ایتالیایی در زمینه تولید تراورس همراه با آوردن تکنولوژی ساخت آن برای خط راه آهن چابهار - سرخس به طول هزار و 500 کیلومتر به داخل استان به توافق رسیده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر خود به تانزانیا افزود: در این سفر با یک سرمایه گذار بومی استان مقیم این کشور برای ساخت نیروگاه 550 مگاواتی در زاهدان به توافق رسیدیم که به زودی کلنگ زنی می شود.
هاشمی ادامه داد: همچنین نیروگاه 140 مگاواتی با مشارکت صندوق توسعه ملی در چابهار به زودی کلنگ زنی می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در تاریخ کشور صادرات بر واردات پیشی گرفت و این دستاورد بزرگی بود که به دست آمد.
هاشمی اظهار داشت: برابری درآمدهای مالیاتی و گمرک در دولت تدبیر و امید با منابع مالی نفت نشان دهنده حرکت بسیار بزرگی در کشور است.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» افزود: مقام معظم رهبری بر اساس برآوردهای جامعه دولت را به سمت و سوی تولید و اشتغال سوق می دهند، برآورد ایشان از موقعیت زمان و اصل مدیریت است که این رویکرد را به عنوان رویکرد عالی برای مسئولان ترسیم فرمودند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب آقای زنگنه را مورد تفقد قرار دادند.
هاشمی تصریح کرد: رئیس محترم جمهوری از آقای نهاوندیان به سبب هم طراز شدن در آمدهای گمرک و مالیات با در آمدهای نفتی تقدیر کرده است و اینها خود شاهدی بر حرکت های جهشی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: همه زیر ساخت های لازم برای تحقق شعار سال در استان فراهم شده است.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: همه عوامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و رقابتی در استان فراهم شده است.
وی بیان کرد: استقبال داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان از آگاهی مردم بویژه بانوان برای نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی دارد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: 18 هزار و 416 نفر داوطلب عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نام نویسی کردند.
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: هزار و 407 نفر از ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به دوره قبل 117 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: همچنین 17 هزار و 9 نفر از داوطلبان ثبت نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مرد هستند که نسبت به دوره قبل بیش از 11 درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در سه هزار و 356 روستای سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.