محمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوستداران طبیعت و گردشگران و نیز شهروندان در شهرها و ساکنان نقاط روستایی و عشایری باید برای حفظ محیط زیست طبیعی خود اجازه ندهند فضای سالم و با نشاط محیط زندگی با ریختن زباله آلوده شود.
وی اظهار داشت: محیط شهری و روستایی و کوه و دشت و بیابان های خاش با نزول رحمتهای پروردگار بسیار زیبا و با نشاط شده و حیف است با سهل انگاری محیط زیست سالم خود را نابود کنیم.
فرماندار خاش ادامه داد: شکفتن گلهای بهاری و سرسبز شدن طبیعت در کنار رویش گیاهان خوراکی و دارویی سرزندگی و امید را به مردم منطقه هدیه کرده که آلوده کردن محیط زیست و فضای با نشاط طبیعت نوعی ناسپاسی از رحمت های پروردگار است.
چاکرزهی گفت: همه باید برای حفظ محیط زیست دغدغه داشته باشیم و نه گفتن به ریختن زباله و رهاسازی فاضلاب و نخاله های ساختمانی به عنوان فرهنگ در جامعه استوار و در نتیجه سلامت و نشاط به جامعه تزریق شود.
فرماندار خاش با قدردانی از حرکت ارزشمند ایرنا در خصوص اطلاع رسانی و شفاف سازی و کمک به حفظ و ترویج فرهنگ نه به ریختن زباله اظهار داشت: پویش ' نه به ریختن زباله ' مسیری هدفمند برای تضمین سلامتی افراد جامعه است.
چاکرزهی بیان کرد: تفتان سربلند، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و ارتفاعات بیرک و پنج انگشت، سیاه بند و مورپیش و غیره سرشار از جذابیت و چشم اندازهای بدیع هستند که لازم است برای زیبایی آنها بکوشیم.
شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.