به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در دیدار با هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: وجود مرزهای وسیع و ظرفیت های بسیار ارزشمند در سطح منطقه به ویژه در این برهه زمانی ایجاب می کند که از توان منطقه ای در جهت زیست مناسب و بهتر شهروندان این 2 کشور استفاده شود.
وی تصریح کرد: هر حرکتی که موجبات تضعیف نقش های مشترک و یا آسیبی بر روند همکاری های 2 جانبه ایران و پاکستان وارد کند باید رصد شود.
وی خاطر نشان کرد: اراده دولت ایران و پاکستان بر ارتقای سطح روابط تجاری تا سقف 5 میلیارد دلار است که پرچمداری آن برعهده ایالت بلوچستان و استان سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: حرکت بسیار ارزشمندی توسط دولت ایران و پاکستان شکل گرفته که این امر می تواند زمینه توسعه سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان را در پی داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به قرابت های بسیار نزدیک فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی که بین ایران و پاکستان در جهت دستیابی به هدف گذاری های مشترک است نباید اجازه داد غباری بر سطح روابط بین این 2 کشور بنشیند.
هاشمی اظهار داشت: هر حرکت سوءیی که در این مسیر بخواهد شکل بگیرد وظیفه نقش آفرینان در حوزه قضایی و امنیت ایران و پاکستان است که نقش بازدارندگی را ایفا کنند.
وی با اشاره به ورود غیر مجاز اتباع پاکستانی به ایران افزود: با وجود پایانه های رسمی در مرز این 2 کشور ترددهای غیرمجاز جای نگرانی است بنابراین انتظار می رود مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد که قانون گریزی در مرز ایران و پاکستان موضوعیت پیدا کند.
وی بیان کرد: ورود مواد مخدر ضمن به مخاطره انداختن سلامت بشریت، بخشی از توان نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران را نیز می گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اشرار و مخالفان نظام جمهوری اسلامی پس از ایجاد شرارت در مرزهای ایران نباید کشور پاکستان را پناهگاه امن برای خود ببینند.
هاشمی اظهار داشت: مبادله مجرمان بین ایران و پاکستان در تامین امنیت در منطقه بسیار مهم است که انتظار می رود در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران همکاری های بیشتری انجام شود.
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این نشست گفت: پاکستان و جمهوری اسلامی ایران منافع بسیار مشترکی در منطقه و جهان با یکدیگر دارند.
محمدنور مسکانزی اظهار داشت: هیچ یک از مقامات پاکستانی تروریسم را تحمل نمی کند زیرا این کشور از تروریست ها آسیب های بسیار زیادی دیده است.
وی بیان کرد: تروریست ها دشمن امت اسلامی هستند و همیشه در تلاشند تا در این کشورها عملیات های تروریستی انجام دهند.
وی تصریح کرد: دولت پاکستان با تروریست ها در هر کجای این کشور که باشند مبارزه می کند چون منافع ملی پاکستان را به خطر می اندازند.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت مرز پاکستان با جمهوری اسلامی ایران برای این کشور حائز اهمیت است و تمام تلاش خودش را در جهت تامین امنیت در این مرز انجام می دهد.
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: اتباع ایرانی که به صورت غیر مجاز وارد پاکستان می شوند در دادگاه های قضایی این کشور محاکمه و پس از آن از این کشور اخراج می شوند.
مسکانزی اظهار داشت: سیاست دولت پاکستان این نیست که اگر فردی درون ایران عملیات خرابکارانه ای انجام دهد آن را در خاک کشورش پناه دهد بلکه با اینگونه افراد به شدت برخورد می شود.
به گزارش ایرنا اعضای هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در سفر سه روزه خود به زاهدان دیدارهایی با رئیس کل دادگستری استان، دادستان زاهدان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار دارند و در نشست با شماری از قضات و مسئولان قضایی استان نیز شرکت می کنند.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.