هشت ملوان ایرانی که چهار سال پیش توسط گارد ساحلی تانزانیا دستگیر شده بودند هفته گذشته آزاد و امروز(دوشنبه 26 آبان ماه) وارد چابهار شدند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: هشت ملوان ایرانی ساکن جنوب سیستان‌وبلوچستان پس از چهار سال تلاش و رایزنی در دارالسلام تانزانیا هفته گذشته آزاد وپس از بازگشت به میهن اسلامی امروز(دوشنبه 26 آبان ماه) وارد این شهرستان شدند.

به گزارش جماران، حمیدرضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان حدود چهارسال پیش توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شده بودند که بعد از این موضوع و با پیگیری‌های بعمل آمده توسط وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزادچابهار آزاد شدند.

وی گفت: طی چهار سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسام تلاش‌های زیادی را برای آزادی زندانیان بعمل آورد و در این راستا دیدارها و ملاقات‌های بسیاری با رییس جمهوری، ریس دیوان عالی کشور و دیگر مقامات قضایی تانزانیا توسط سفیر کشورمان انجام شد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود ۲۲ صیاد زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم پیگری‌های بعمل آمده موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

وی اظهارداشت: صیادان باید توجه داشته باشند رفتارهای مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌های ساحلی کشورها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بوجود خواهند آورد و لازم است در این زمینه آموزش‌هایی توسط دستگاه‌های ذیربط به آنان داده شود.

طوسی گفت: براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.