به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان  علی زینی وند در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی ‌و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که در آستانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و ‌روابط‌عمومی» برگزار شد روابط‌عمومی‌ها را صدای مردم وحاکمیت خواند ‌و اظهارداشت: روابط‌عمومی‌ها باید با گفتمان‌سازی، تولید محتوا و تصویر سازی مثبت، چهره واقعی استان را معرفی کنند.

وی افزود: در بعضی مواقع مطالبی توسط شخصیت‌های شناخته شده مانند هنرمندان و ورزشکاران از روی ناآگاهی به مسایل سیستان و بلوچستان منتشر می‌شود که انتظار داریم روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صحیح از تاثیرگذاری منفی این موضوعات بر فضای استان جلوگیری کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها؛ تصریح کرد: اگر مدیر سازمان به روابط‌عمومی توجه نکند این مدیر اهمیت اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات را درک نکرده و مدیریت وی با چالش روبروست، لذا روابط‌عمومی‌ها باید به صورت مستقل توسط اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری ‌و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد ارزیابی قرار گیرند و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنها شناخته شود.

وی افزود: در اختیار داشتن ابزار تخصصی لازمه کار یک‌ روابط‌عمومی است اما روابط‌عمومی بدون دانش و تخصص نمی‌تواند کارهای خلاقانه انجام دهد لذا روابط‌عمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.

زینی وند بیان کرد: افرادیکه در حوزه روابط‌عمومی کار می‌کنند باید ذاتا به کار روابط عمومی علاقمند باشند چراکه کار روابط عمومی کاری تمام وقت است و زمان مشخص اداری و ابزار تعریف شدهای برای این کار تعریف نشده و نباید آن را به عنوان کاری در چارچوب وقت اداری تعریف کرد.
 
وی افزود : آنچه که در روابط عمومی ضامن موفقیت آن محسوب می‌شود هنر، دانش و خلاقیت در عرصه روابط عمومی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش شورای اطلاع رسانی گفت: شورای اطلاع رسانی بعد از حدود یک قرن کار دیوانسالاری با تصویب دولت و ابلاغ ساختار، قوام گرفته است که زمینه‌ی تقویت روابط عمومی‌ها را فراهم خواهد کرد و روابط عمومی‌ها با دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شورای اطلاع‌رسانی جایگاه خودشان را به دست خواهند آورد.

 وی اظهارداشت:باید دغدغه‌های عرصه روابط عمومی به مرکز منعکس شود تا جایگاه روابط عمومی‌ها به لحاظ اداری نیز تقویت شود.
در این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی سیستان و بلوچستان به بیان دیدگاه‌ها ‌و نظرات خود در مورد اطلاع‌رسانی پیام‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین آخرین اخبار و اطلاعات ویروس کرونا پرداختند.

همچنین فرمانداران سیستان و بلوچستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و به بیان آخرین وضعیت شهرستان در خصوص ویروس کرونا پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.