رسول راشکی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هللال احمر در دیدار مدیران و اصحاب رسانه با وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری همواره در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضوری فعال دارد.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان پارسال ۱۹۸ کوهنورد را که در ارتفاعات این استان گم شده بودند را از مرگ حتمی نجات داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به سیل پارسال در جنوب این استان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در این سیلاب جان ۷۱ نفر را که گرفتار سیلاب شده بودند را نجات داد.

وی اظهارداشت: همچنین ۶ نفر که در دشتیاری بر روی پشت بام خانه گرفتار سیلاب شده بودند توسط چرخبال‌های هلال احمر نجات یافتند.

راشکی تصریح کرد: ۱۳۸۴ تن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هلال احمر سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۵میلیارد تومان برای سیلزدگان جنوب این استان اهدا شد.

وی بیان کرد: همچنین هلال احمر یک میلیارد تومان به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان کمک کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران این جمعیت به یکهزارو ۲۱۰ روستای سیلزده جنوب این استان امدادرسانی کردند.

وی اظهارداشت: هلال احمر سیستان و بلوچستان ۳۸ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه در میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرد.

راشکی تصریح کرد: همچنین چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در سیل پارسال در جنوب این استان مشغول امدادرسانی به سیلزدگان بودند.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار داوطلب با هلال احمر سیستان و بلوچستان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همکاری دارند که از این جمعیت هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات این جمعیت در زمینه مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: ۴۴۴ هزار نفر از اسفند پارسال تا کنون توسط اعضای داوطلب هلال احمر در این استان مورد پایش سلامت و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: نیروی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برای این طرح از ظرفیت ۴۵۶ نفر از کارکنان و هزار و ۷۹۲ نفر امدادگر داوطلب استفاده کرده است.

راشکی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کردند. 

وی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در کنار کادر بهداشت و درمان این استان علاوه بر غربالگری در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این جمعیت همچنین در زمینه راه‌اندازی نقاهتگاه ویژه مبتلایان به ویروس کرونا اقدامات و همکارهای زیادی با دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان داشته است.

وی بیان کرد: سه پایگاه جاده‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اسکل آباد خاش، سفیدآبه شهرستان نیمروز و دلگان در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

راشکی ادامه داد: مرکز توانبخش توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان در زاهدان راه‌اندازی شده و همچنین مرکز شیمی درمانی و ساخت اندام مصنوعی نیز توسط این جمعیت بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.