موسی سالاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیمانکار این پروژه بزودی عملیات کوبیدن ۳۰۰ شمع این موج شکن را آغاز می‌کند تا شاهد آبگیری از دریا به منظور آبرسانی به مجتمع پرورش میگوی سایت رودیک باشیم.

وی افزود: در صورت افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع در فاز نخست آن حدود ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۴۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی و در یک دوره پرورش حدود ۳۰۰ تن میگو برداشت خواهد شد.

رییس اداره فنی و مهندسی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع سایت پرورش میگوی رودیک در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار با وسعت یکهزار و ۵۰۰ هکتار در ۲ بخش شرقی و غربی ساخته شده و امید است در سالجاری که توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید»نامگذاری شده با تکمیل اسکله و سیستم آبگیری شاهد فعالیت و پرورش میگو در بخش غربی این مجتمع باشیم.

وی بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی رودیک که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده پس از مجتمع پرورش میگوی گواتر دومین مجتمع پرورش میگوی آبهای ساحلی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالاری اظهارداشت: پرورش میگو یکی از ظرفیت‌های کم نظیر سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان بوده که فعال سازی آن به لحاظ تولید، ارزآوری، اشتغال، امنیت غذایی، توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه شامل ٢٥٠ هکتار در قسمت غربی سایت، دارای ١٤٠ هکتار مساحت مفید است.

رییس اداره فنی و مهندسی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: منطقه گواتر و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.