به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سیستان و بلوچستان با تبریک و گرامیداشت هفته کاروکارگر بر رسیدگی هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی بر مشکلات حاکم بر جامعه کارگری استان تاکید کرد.

وی با اشاره به فرموده امام جعفر صادق (ع) مبنی بر اینکه «ملعون است کسی که به کارگری در مورد دستمزدش ستم کند» گفت: این سخن گران‌بها تنها کارفرمایان را شامل نمی‌شود بلکه مسؤولان و متولیان مرتبط با این قشر زحمتکش و پرتلاش را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صیانت از فرهنگ کار و تلاش در آموزه‌های دینی و قرآنی ما تاکید شده است، افزود: نباید اجازه دهیم روی آوردن جوانان به مشاغل کاذب، موجب تضعیف فرهنگ کار و تلاش شود.

وی بیان کرد: چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان جمهوری اسلامی ایران مشکلات جدی را به قشر تولید کننده و به ویژه کارگران و اقشار آسیب پذیر جامعه وارد کرده بود و این مشکلات با شروع بیماری کرونا به اوج خودش رسیده است، لذا باید تلاش کنیم حداقل میزان آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهیم.

رئیس شورای تأمین سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود نمایندگان تشکل‌های کارگری متناسب با موضوع جلسه در نشست‌های کمیسیون کارگری شورای تأمین استان دعوت شوند زیرا مشارکت دادن در تصمیم‌گیری فرایند اجرا را تسهیل می‌کند.

وی با تاکید بر نظارت جدی بر عملکرد کارفرمایان و بانک‌های عامل خاطرنشان کرد: تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه کارگری کشور را رفع کند بلکه تصمیمات درست می‌تواند در این زمینه مفید و اثرگذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که توقف عملیات اجرایی برای پروژه‌های عمرانی استان علاوه بر تأخیر در امر توسعه سیستان و بلوچستان بیکاری تعدادی از کارگران را نیز موجب می‌شود، تلاش شده این استان بالاترین سهم بودجه را در بین استان‌های کشور داشته باشد تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی افزود: اختصاص رقم ۷۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی به سیستان و بلوچستان نشان دهنده توجه جدی دولت به این استان است لذا باید با استفاده از این فرصت پروژه‌هایی که حداکثر منفعت را برای استان دارد، تکمیل و بهره‌برداری شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتظار دارم همه متولیان جامعه کارگری با دید مثبت و آینده نگری به سمت رفع آسیب‌ها و اصلاح قوانین این بخش حرکت کنند و با همکاری و هم افزایی و بهره گیری از اختیارات و امکانات داخل استان و کشور حتی در اصلاح قوانین نیز تأثیرگذار باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در تلاشیم با اتخاذ تصمیمات و راهکارهای گره‌گشا و صدور مجوزهای ویژه در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه کارگری رفع شود.

علی زینی‌وند بیان کرد: در حوزه کمک‌های معیشتی نیز با مجموعه تدابیر دولت، اقدامات خوبی در استان انجام شده که به نوعی این اقدامات در کشور پایلوت است و علاوه بر گروه‌های هدف نهادهای امدادی و معیشتی، خانوارهای فاقد اسناد هویتی ساکن در استان نیز با مشارکت متولیان مربوطه شناسایی شدند و ماهیانه بسته معیشتی دریافت خواهند کرد.

ماندانا زنگنه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بیکاری بخشی از کارگران، حمایت از جامعه کارگری و واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار گرفته تا با پرداخت یارانه معیشتی و مشوق‌های حمایتی بخشی از مشکلات این قشرها مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.