علیمراد سرافرازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یکی از کانون‌های حمله ملخ‌های صحرایی در مراتع و دشت‌های ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هجوم سه برابری ملخ صحرایی از کشورهای هند، پاکستان و شبه جزیره عربستان در سالجاری خطر جدی برای اراضی زراعی و باغی کشور است.

وی با بیان اینکه امسال هجوم ملخ صحرایی سه برابر سال گذشته است تصریح کرد: جمعیتی از ملخ‌های صحرایی که در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وجود دارند از کشورهای هند و پاکستان به این سه استان وارد شدند اما جمعیتی که در استان‌های بوشهر، فارس و خوزستان هستند از شبه جزیره عربستان وارد کشور شده‌اند. 

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت:بیشترین حجم مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان با سطحی بیش‌از ۴۵ هزار هکتار انجام شده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر ٢۵٠ میلیارد ریال اعتبار بین استان‌های درگیر با ملخ صحرایی توزیع شده است افزود: درخواست مجدد برای تخصیص اعتبارات بیشتر دادیم تا در مبارزه با این آفت هیچ مشکلی بوجود نیاد. 

سرافرازی اظهارداشت:با تلاش خوبی که در ۶ استان درگیر کشور در مبارزه با ملخ صحرایی صورت گرفته تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده و تلاش می‌شود با همکاری همه ارگان‌های دست‌اندرکار از ورود ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز از درگیر شدن ١۵ شهرستان این استان با ملخ صحرایی خبر داد و گفت:در ۲ هفته هفته اخیر حجم وسیعی از ملخ صحرایی از منطقه ماشکید پاکستان وارد این استان شده است.

امان الله طوقی بیان کرد: تا کنون ۴٨ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده که این سطح بیش‌از ۴١ درصد مبارزه کل کشور در ۲ هفته اخیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.