دکتر مهران امینی‌فرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمایشگاه با زیربنای ۱۵۰ مترمربع دوم فروردین امسال با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ایرانشهر، اقدامی مهم و ارزشمند در پیگیری درمان بیماریهای واگیر ویروسی در منطقه بحساب می آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این آزمایشگاه ازنوع تشخیص آزمایشگاهی بالینی و تحقیقاتی pcr است که صرفا در مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و دانشگاههایی که توانایی علمی و نیروی تخصصی داشته باشند دایر می شود و برای اخذ مجوز آن فرایند کاملا فنی تخصصی را باید طی کرد.

امینی فرد گفت: یکی از اساسی ترین چالش های جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و پیگیری درمان بیماران ایدز،هپاتیت، آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو و مجموع بیماریهای واگیر ویروسی بود که با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید-۱۹ علاوه بر کاهش وقت و هزینه، تسهیل و تسریع شناسایی و درمان بیماران را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تحقق این امر مهم و استقرار، تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه با دوهفته رایزنی فشرده و حرکت جهادگونه مسئولان دانشگاه  با وزیر بهداشت و درمان و رییس مرکزمدیریت بیماریهای واگیر و انستیتو پاستور ایران اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: راه اندازی این آزمایشگاه زودتر از برنامه های توسعه ای وزارت بهداشت در راستای افزایش مراکز شناسایی سریع بیماران کرونایی بوده و با پیگیری های انجام شده راه اندازی آن جلوتر از برنامه زمانی مدنظر اقدام شد.

به گزارش ایرنا  استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.