احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در حاشیه رزمایش ایجاد ۱۸۰ هزار شغل که به صورت ویدئو کنفرانس با اولویت آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های فراوان در بسیاری از بخش‌ها دچار محرومیت‌های زیادی است.

وی با تقدیر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) در رفع محرومیت و کمک به اشتغالزایی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهنامه مشترک این ستاد با استانداری مقرر شد در سالهای ۹۶ تا ۹۸ این ستاد ۵۰۵ میلیارد تومان در این استان هزینه کند که با همت مسئولان ستاد فراتر از سقف تعهد یعنی ۷۲۷ میلیارد تومان طرح‌های اشتغالزایی در استان اجرایی شد که اشتغال افزون بر ۲۳ هزار نفر را در ۱۴ شهرستان و ۹۰۰ روستای این استان به همراه داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیل دی سال گذشته شاهد باران مهر و مهربانی ملت بزرگ ایران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر سر مردم این دیار بودیم که جای تقدیر دارد.

وی ساخت ۱۷۲ مدرسه و ۹۶ خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت را از مهمترین اقدامات این ستاد در استان عنوان کرد و افزود: رفع مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان از این حیث حائز اهمیت است که معاندان نظام در آن سوی مرزها از بیکاری جوانان سوء استفاده کرده و بستر جذب آنان را فراهم می کنند درحالی که اگر زمینه اشتغال در استان فراهم شود ضمن ایجاد رونق اقتصادی، امنیت منطقه نیز به خوبی تامین خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: در تفاهمنامه جدید مقرر است در حوزه اشتغال ۸۰۰ میلیارد تومان و حوزه عمرانی نیز یکهزار میلیارد تومان با مدنظر قرار دادن ۶۰ درصد اعتبارات ستاد و ۴۰ درصد اعتبارات استانی هزینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین با وجود سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی در بخش پرواربندی و بسته‌بندی گوشت قرمز از سوی بخش خصوصی مشکلاتی گریبانگیر فعالان این بخش شده بود که با ورود آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و همه دستگاههای دولتی این حوزه نیز فعال شد که زمینه را برای تامین بخشی از پروتئین کشور فراهم کرد.

موهبتی بیان کرد: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد احسان در بخش های مختلف این استان نظیر گرمایش و سرمایش مدارس، تهیه جهیزیه نیازمندان، ایجاد قرارگاه امدادی برای مقابله با بیماری کرونا و همچنین توزیع ۳۵ هزار بسته غذایی برای نیازمندان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه عنایت رهبر معظم انقلاب به این خطه از ایران اسلامی بسیار ویژه و قابل تقدیر است، گفت: عمق محرومیت در سیستان و بلوچستان به حدی بالاست که اقدامات انجام شده در آن کمرنگ دیده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.