رضا سرحدی نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح استاندار سازی سیستم‌های گرمایش و سرمایش مدارس سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ آغاز شد و تا پایان سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۱۰۰ کلاس درس به لحاظ سیستم گرمایشی استاندارد شده بود اما در سال گذشته با جهش مطلوب در این حوزه سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس استاندارد سازی شده که ۹۰۰ کلاس آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی افزود: پارسال در حوزه استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس سیستان و بلوچستان معادل ۶ سال گذشته کار انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به سیل اخیر جنوب این استان گفت: پس از وقوع سیل و جلب توجه خیران مدرسه ساز به این بخش از کشور و همچنین تبلیغات صورت گرفته خوشبختانه توانستیم معادل عملکرد یکساله حوزه مشارکت‌های مردمی یعنی بیش‌از ۹۵۰ میلیارد ریال با خیران مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت مدارس در این مناطق تفاهم نامه امضا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی نیا اظهار داشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.