مجید خواجه زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تندباد مشابهی نیز با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت دلگان در غرب سیستان و بلوچستان را درنوردید و موجب کاهش لحظه‌ای دید افقی در برخی نقاط این شهرستان شد.
وی ادامه داد: این تندبادهای لحظه‌ای در نتیجه همرفت شدید هوا و انرژی بالای ابرهای جوششی سامانه بارشی بهاره در سیستان و بلوچستان روی داده است.
رییس اداره هواشناسی ایرانشهر تصریح کرد: این تندبادها در اکثر اوقات لحظه‌ای بوده و همان گونه که به صورت لحظه‌ای شکل می‌گیرد به سرعت نیز فروکش می‌کند.

به گفته معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان فعالیت سامانه بارشی از عصر دیروز در این استان آغاز و تا صبح امروز از حدود ۲۰ ایستگاه بارندگی گزارش شده است.

محمود دیانتی اظهارداشت: اگر چه تا کنون میزان بارش‌ها قابل توجه نبوده اما انتظار می‌رود در ادامه امروز و امشب بر میزان و شدت بارندگی‌ها افزوده شود.
وی ادامه داد: تا کنون از ایستگاه‌های سورمیچ میانشهر۶، کهنوک می آباد سه، احمد آباد گورک و رحمان آباد ایرندگان ۲.۵، شهرک گلخانی، چگرد، مارندگان، پیرانچ دامن و شیبان دامن ۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در شبانه روز گذشته تندباد موقتی نیز برخی مناطق مرکزی و غربی استان را فرا گرفت و سبب کاهش دید افقی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.