حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با خود ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارداشت: آموزش و پرورش یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه علمی، اجتماعی و اقتصادی کشور است و با وجود همه خدمات صورت گرفته اما نیازمند تلاش بیشتر در این استان دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش علاوه بر نرم افزار، نیاز به زیرساخت نیز دارد و تلاش‌های صورت گرفته در سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند بوده و جای قدردانی دارد.

امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به فاصله زیادی که سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش و پرورش با نقطه مطلوب دارد نیازمند حرکت جهادی برای رسیدن به نقطه مدنظر هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مشارکت همه اقوام و مذاهب برای مدرسه سازی بسیار ارزشمند است و این نیاز به فرهنگ سازی و پیگیری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش شما شاهد رشد مدرسه سازی در سطح استان باشیم

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: حرکت‌های خوبی در زمینه نوسازی مدارس سال‌های گذشته در استان انجام شده که این موجب خوشحالی است و البته هنوز راه‌های زیادی مانده که باید در راستای خدمت در این منطقه طی شود.

رضا سرحدی نیا افزود: در دهه ۹۰ که پشت سر گذاشتیم ۶ هزار کلاس درس در سطح استان آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۲۰ هزار کلاس کاربردی در سیستان و بلوچستان داریم که نسبت به متوسط کشوری پایین هستیم و حدود ۶ هزار کلاس در سطح استان کم داریم و باید تامین شود.

وی تصریح کرد:  سیستان و بلوچستان اولین استان بود که در زمینه نوسازی مدارس سند توسعه طراحی کرد و به کشور ارائه داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ما در سال گذشته تعداد کلاس‌های واگذاری را به عدد ۴ رقمی یعنی ۱۲۰۰ کلاس رساندیم و بنا داریم همین اقدام ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد کلاس‌های خشت و گلی کشور در استان سیستان و بلوچستان بود که با لطف خداوند در پایان سال گذشته تمامی مدارس خشت و گلی تعطیل شد.

سرحدی تاکید کرد: در زمینه مدرسه اسوه حسنه که متاسفانه اتفاق آتش سوزی در آن بوجود آمد، وظیفه دولت صدور مجوز و نظارت است و مجوز این مدرسه برای مکانی دیگر بود و این مکان مجوز نداشت.

وی اظهارداشت: پارسال ۹۰۰ مدرسه را نسبت به تامین سیستم سرمایش و گرمایش مناسب تامین کردیم و تا پایان امسال بخاری های نقتی جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.