بشیراحمد رییسی زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارندگی‌های اخیر به علت تخریب فیبر نوری نیکشهر به اسپکه ارتباط مخابراتی تعدادی از روستاهای حوزه نیکشهر بویژه روستاهای دهستان لاشار جنوبی قطع شده بود.

وی افزود: درحین بارندگی تعدادی از سایت‌های حوزه نگهداری نیکشهر به علت مشکل قطع برق برای مدت کوتاهی دچار اختلال و مجددا نرمال و فیبرنوری این شهرستان به اسپکه که قطع شده بود وصل شد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری نیکشهر بیان کرد: فیبرنوری در چهار نقطه (رودخانه تنگه سرحه جاده قدیم، روستای پیپ به جاوشیر، رودخانه هریدوک و حدود ۱۰ کیلومتری نیکشهر) دچار خسارت جدی و آبردگی شد که تعدادی از نقاط خرابی فیبر زمینی بود و این روند بازسازی را کند کرد.

وی ادامه داد: از صبح روز سه‌شنبه چند تیم از ایرانشهر، چابهار و نیکشهر به محل اعزام شدند و شب گذشته پس از گذشت حدود ۴۸ ساعت، تکنولوژی ۲g روستاها وصل شد.

رییسی زاده تصریح کرد: برای نخسین بار فیبرنوری محور تنگ سرحه به تخت ملک بطول ۲۰ کیلومتر از هوایی به زمینی برگردان شد که این امر افزایش پایداری خطوط را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های باران سنجی در چانف ۸۹ میلی‌متر، توتان بنت ۴۶، هیچان ۴۳ و مخت ۵۰ میلی‌متر باران را ثبت کرده‌اند، گفت: سد خیرآباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در چند ماه گذشته ۲ بار سرریز شده و بندهای خاکی، سنگی و سیمانی نیز آبگیری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.