محمد عمر حسین زهی‌زمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت این المان‌ها ضمن زیباسازی شهری با هدف کاهش هزینه‌های اقتصادی، گسترش فرهنگ استفاده مجدد از وسایل بازیافتی و در راستای توانمندسازی و ایجاد خلاقیت و نوآوری کارکنان آموزش در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد، تعمیر و رنگ آمیزی المان‌های نوروزی در سطح شهر از جمله برنامه‌های ستاد استقبال از بهار است.

 رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان بیان کرد: ساخت المان‌ با مواد بازیافتی از جنس لاستیک ماشین آلات برای نخستین بار سال گذشته در زاهدان توسط کارکنان آموزش این سازمان صورت گرفت که تاکنون ۲ المان ساخته شده است.

وی افزود: یک المان اسب از جنس لاستیک و قوطی در کارگاه این سازمان با فعالیت ۶ نیروی آموزشی و در مدت زمان ۲ هفته ساخته شده بود که به مناسبت ایام نوروز در بوستان یاس منطقه پنج جانمایی شد.

حسین زهی زمانی ادامه داد: همچنین المان دیگر از جنس لاستیک که نماد تراکتور است، سال گذشته ساخت آن به اتمام رسید که پس از عملیات بازسازی و مرمت در بوستان شادی‌های این منطقه جانمایی و نصب شد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از طرح‌های خلاق و کم‌هزینه در ساخت المان‌های شهری ضمن توسعه زیبا سازی شهری به جذب گردشگر و توریست کمک شایانی خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: بسیاری از پسماندها و مواد دور ریختنی قابلیت به کارگیری مجدد به‌نحوه مطلوب و بهینه را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.