محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده اما انتظار می‌رود در ادامه روز باز هم شاهد وزش باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی در این منطقه باشیم.
وی ادامه داد: در زاهدان نیز شب گذشته بیشنه سرعت وزش باد به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید اما تغییری در شرایط کیفی هوا و دید افقی ایجاد نشد.
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان به آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب و روز چهارشنبه این هفته بر سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و شمالی افزوده شود به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد به حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
وی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید که تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت، سطح استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود علاوه‌بر شمال و زاهدان وزش باد در نوار غربی و سواحل سیستان و بلوچستان نیز قابل توجه باشد.
دیانتی با اشاره به احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای بویژه در محورهای زاهدان - نصرت آباد - بم و بم - ایرانشهر از رانندگان خواست تا در زمان وزش باد و گرد و خاک احتیاط کنند.
وی از ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال می‌شود و نواحی نیمه شمالی برخی نقاط مرکزی و نواحی جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.