محمد مخبر روز سه‌شنبه در این مراسم اظهار داشت: سال ۱۳۹۶ در سفر به این استان وعده ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۰ هزار شغل در مدت سه سال داد بودیم که اکنون با گذشت دو سال و نیم، علاوه بر ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، حدود ۴۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: امروز ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  در استان سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و این رقم بزودی به ۴۰ هزار شغل خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بااشاره به سایر خدمات این ستاد بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ مدرسه و ۹۰ مرکز بهداشت و درمان از سوی این نهاد در استان سیستان و بلوچستان ساخته شده است، همچنین با حمایت و سرمایه گذاری ستاد اجرایی ۴۷ مرکز بسته بندی، ۱۵ دامداری و ۱۲ کشتارگاه که به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند، دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگشته‌اند.

مخبر کمک به ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سیستان و بلوچستان برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی ۱۰ درصد کمبود گوشت قرمز کشور تامین شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به محرومیت استان، محدودیتی در زمینه ساخت مسکن برای محرومان نداریم. همچنین به ساخت مسکن برای افراد زیرپوشش سازمان بهزیستی کمک ویژه خواهیم کرد.

مخبر تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در اجرای طرح ملی احداث واحد مسکونی برای محرومان به یاری دولت آمده است و در ساخت این واحدها مشارکت می کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه سفر به ایرانشهر از بیمارستان ۵۴٠ تختخوابی این شهرستان و بیت مقام معظم رهبری بازدید و با جمعی از خانواده معظم شهدا در همین مکان دیدار کرد.

رهبر معظم انقلاب پیش از پیروزی انقلاب از سوی رژیم ستم شاهی به شهرستان ایرانشهر تبعید شده بود که خانه محل سکونت معظم له با عنوان بیت رهبری به موزه و مرکزی برای حضور ارادتمندان ایشان تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.