رضا راحت‌دهمرده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  ۷۳ هزار و ۹۱۸ درخواست از مجموع رقم یادشده در سالجاری ثبت شده است.

وی در باره علت تاخیر در صدور کارت ملی بیان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در تامین کارت خام تاخیری در صدور کارت ملی ایجاد شد که حال این مشکل با عقد قرارداد سازمان ثبت احوال کشور با تولید کنندگان داخلی مرتفع و در چند ماه آینده تمام کارت ها از طریق سازمان صادر و در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور در جهت رفع مشکل ارائه کارت هوشمند ملی به بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ کرده که از این پس شماره سریال موردنیاز دستگاه‌ها و بانک‌ها بر روی رسید کارت هوشمند چاپ شود و مردم با ارائه رسید و سریال روی آن امکان دریافت خدمات را داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان فزود: افرادی که تاکنون کارت ملی آنان صادر نشده است می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به دریافت رسید دارای سریال اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات دستگاه‌های اجرایی در سال جاری با ارائه کارت هوشمند ملی صورت خواهد گرفت و از طرفی اعتبار کارت‌های شناسایی قبلی به اتمام رسیده است، از تمام هم استانی‌هایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده اند درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام این کارت اقدام کنند.

دهمرده اظهار داشت: ثبت نام برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir صورت می گیرد و تمامی افراد بالای ۱۵ سال می توانند در هر نقطه که دسترسی به اینترنت دارند نسبت به پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی و نوبت گیری خود اقدام کنند.

وی گفت: برای شهروندانی که کارت هوشمند ملی آنان صادرگردیده ، پیامک ارسال می شود تا جهت تحویل یا تعیین وضعیت ثبت نام خود به ایستگاه مورد نظر مراجعه نمایند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز می توانند جهت اطلاع از مراحل صدور کارت هوشمند خود از کد ussd با شماره گیری کد #۶۰۹۰*۴* از طریق موبایل اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با ۲۰ شهرستان به ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر شامل ۷۰۴ هزار و ۸۸۸ خانوار رسیده است.

این استان از ۲ حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، بمپور، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده‌اند.

این استان دارای ۲۰ شهرستان و حدود ۹ هزار روستا و آبادی است که ۶ هزار و ۵۰۰ روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.