محمدامیر براهویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه باموادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با مجهز شدن این خانه‌های ورزش روستایی تعداد این خانه‌ها در استان به ۲۴۲ خانه افزایش یافت.

وی افزود: با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان قرار است تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان تا پایان سالجاری به ۳۰۰ خانه ارتقا یابد تا گامی مثبت در ورزش در روستایی‌ترین استان کشور باشد.

براهویی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.
به گزارش ایرنا هم‌اینک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.