محسن حیدری روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از توتان بیشترین بارش ها به ترتیب در ایستگاه های «کهنوک میرآباد لاشار» ایرانشهر با ۳۶، «دستگرد» نیکشهر ۲۵، «کجدر» سرباز ۲۰، «بنت» و ««پیپ» نیکشهر ۱۹، «کله گان» و «انجیرک» سراوان ۱۰ میلی متر باریده است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان بارش های پاییزه در استان ادامه داشته باشد به طوریکه امروز و فردا میزان بارش های قابل توجه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: نکنه مهم بارش های امروز نسبت به روزهای اخیر دامنه فراگیری و زمان فعالیت بارش هاست به نحوی که علاوه بر عصر  و بعداز ظهر، پیش از ظهر نیز انتظار بارش های رگباری در استان وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر و سیلاب های ناگهانی در نقاط مختلف مرکزی و نیمه جنوبی استان محتمل است. بنابر این توصیه می شود از تردد و توقف در کنار مسیلها و رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خوداری شود.

وی با بیان اینکه رگبارهای شدید و موقتی باران و تگرگ، رعدوبرق و تند بادشدید لحظه ای از ویژگی های سامانه های همرفتی است، گفت: این سامانه ها به شدت بی نظم و پراکنده هستند به نحوی که ممکن است در نقاطی از شهر بارش های قابل توجه رخ دهد اما سایر نقاط این چنین نباشد.

۹۹۰۸**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.